    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pomóżcie - naprawa nieopłacalna
    Date: Wed, 2 Sep 2015 17:01:14 +0200

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ms6f5e$a5d$1@dont-email.me...
    > To o czym piszesz spotykam notorycznie w przetwornicach, elektrolity
    > zlokalizowane tuż przy radiatorach puchną aż guma zacznie odpychać je od
    > płyty. Mam wrażenie że producent celowo tak to zaprojektował, urządzenia
    > padają po 3-5 latach pracy non stop.

    Elektrolity też, u mnie jednak był problem lutów, które ledwie smarknięte w
    fabryce spracowały się i popękały. Wystarczyło przelutować i kłopot zniknął.
    Jak coś naprawiam i trzeba wymienić, to o ile można, to daję np. mocniejsze
    diody, tranzystor o większej mocy admisyjnej, zawsze staram się odkurzyć, a
    jak "zawartość" płytki drukowanej pozwala, to nawet myję ją pod gorącym
    prysznicem, potem b. dokładnie suszę. Jeszcze mi żadna płyta tak
    potraktowana nie padła, a nawet raz udało się obudzić próbkującą
    przetwornicę (nie było już niczego do stracenia)... Baczę tylko, aby nie
    było na niej elementów, które mogą się uszkodzić od wody i ewentualnie
    detergentu (tylko przy silnych zabrudzeniach, których nie spłukuje woda),
    absolutnie nie używam mydła, bo jest elektrolityczne bardzo i obawiam się o
    wywołanie korozji.
    Rzeczywiście, zauważyłem problem małej trwałości urządzeń nowo
    produkowanych. Pewnie to inny rodzaj "spisku żarówkowego".

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205