  • 31. Data: 2013-01-13 21:35:32
    Temat: Re: Pompa wiatrowa - jaka przekładnia?
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Andrzej S napisał:
    > Zaczekaj, juz o tym byla mowa. Najlepiej byloby jak mówisz - bez
    > przekladni, ale przy moim rozmiarze smigla bez przekladni nie da rady.
    > Jakas mikropompka musialaby tam byc (znaczy na koncu Twojego
    > bezposredniego korbowodu), nic takiego nie widze, wobec tego stanelo
    > na standardowej abisynce. Moc szacuje na wykonanie max kilku
    > ruchów / min. Z wiatraka mam ~ 100 i wiecej/min. Bez przekladni
    > nie da rady.

    Przy typowej abisynce po roku przy kilku ruchach na minutę wydajność
    będziesz miał na poziomie zera - bo przecieki przez nieszczelności tłok
    - cylinder zrównają ci się z wydajnością liczoną teoretycznie (skok x
    powierzchnia przekroju x prędkość podnoszenia tłoka). Te pompy maja
    marna szczelność i do sensownej sprawności wymagają pewnej minimalnej
    prędkości pracy.

    --
    Darek

  • 32. Data: 2013-04-29 09:22:51
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

> [...]
    > powierzchnia przekroju x prędkość podnoszenia tłoka). Te pompy maja
    > marna szczelność i do sensownej sprawności wymagają pewnej minimalnej

    Masz racje - abisynka poruszana zbyt wolno nie dziala ...
    Dzieki Bogu w to nie wszedlem.

    Rozwiazalem problem rezygnujac z przekladni pod abisynke, w to miejsce
    robiac mala pompke, gotowa do pracy bezposrednio pod mimosrodem smigla:

    http://www.astar05.pl/wind/pompa.html

    Czyli uzyskiwane obroty są parametrem stałym i do nich nalezy dopasowac
    wydajnosc (srednice i skok) pompy.

    Znalazlem znakomite uszczelnienia. Pompa dziala!

    pozdro
    --
    A S