  • 11. Data: 2009-01-12 19:40:07
    Temat: Re: Porownanie dwoch zoomow - czy tylko ja nie kumam? ;)
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Ten masz na mysli? http://www.allegro.pl/item526141078.html
    Nie ten.
    Ten
    http://www.optyczne.pl/119.1-Test_obiektywu-Pentax_s
    mc_DA_18-55_mm_f_3.5-5.6_AL_II.html
    Ja sobie go bardzo chwale
    --
    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-01-12 20:58:35
    Od: scooby <s...@g...pl>

    Kuba, moja złota zasada brzmi: kup pierwszy z brzegu, oszczędzisz na
    czasie; jak widać z porównań, różnice niewielkie, a strata czasu na
    wybieranie i porównywanie - ogromna...

    pzdr, scby

  • 13. Data: 2009-01-12 21:05:08
    Od: scooby <s...@g...pl>

    Kuba, moja złota zasada brzmi: kup pierwszy z brzegu, oszczędzisz na
    czasie; jak widać z porównań, różnice niewielkie, a strata czasu na
    wybieranie i porównywanie - ogromna...

    testowałem jakiś czas tego tamrona, tyle że z canonem i niewątpliwie za
    ~1k2pln jest to niezła opcja
    skończyło się na okazyjnym kupnie 17-40 4.0 L, i jakoś nie żałuję tej
    jednej działki w stronę ciemnej mocy :) a w zamian mam sprzęt
    zaczepno-obronny

    pzdr, scby

  • 14. Data: 2009-01-12 23:03:06
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Mon, 12 Jan 2009 18:09:36 +0100, "Jakub Jewuła"
    <b...@s...com.pl> pisze:

    >Na placu boju zostaly dla obiektywy - Tamron 17-50/2.8 i Zeiss 16-80.

    Slrgear testował na różnych aparatach, wyniki pewnie nie są tak wprost
    porównywalne. Photozone ma oba testowane na Sonym:
    http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/
    386-tamron_1750_28_sony
    http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/
    141-zeiss-za-16-80mm-f35-45-dt--sony-alpha--review--
    test-report

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 15. Data: 2009-01-13 07:24:39
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    386-tamron_1750_28_sony
    > http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/
    141-zeiss-za-16-80mm-f35-45-dt--sony-alpha--review--

    Tutaj tak samo - Tamron jest lepszy w calym zakresie
    ogniskowych i przeslon.

    Moze tylko przy 50mm/f5.6 Zeiss jest troche lepszy
    w rogach, ale tu oba maja bardzo dobry poziom...

  • 16. Data: 2009-01-13 07:26:15
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Nie ten.
    > Ten
    > http://www.optyczne.pl/119.1-Test_obiektywu-Pentax_s
    mc_DA_18-55_mm_f_3.5-5.6_AL_II.html
    > Ja sobie go bardzo chwale

    Hmm a jakie masz body? Moze 20D?

  • 17. Data: 2009-01-13 09:23:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:
> [...]
    > ogniskowych i przeslon.
    >
    > Moze tylko przy 50mm/f5.6 Zeiss jest troche lepszy
    > w rogach, ale tu oba maja bardzo dobry poziom...

    Ale 17-50 to zupełnie co innego niż 16-80. Przecież ten pierwszy
    kupujesz dla światła, a drugi dla zakresu ogniskowych. Ja kupiłem Sigmę
    17-70 właśnie dla zakresu, bo jest niewiele jaśniejsza od mojego kita, a
    na 6mpx różnicy między nimi nie widzę. Może na 10mpx, ale zanim się
    przesiądę, to wiele wody upłynie.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 18. Data: 2009-01-13 09:29:07
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    >
    > Ale 17-50 to zupełnie co innego niż 16-80. Przecież ten pierwszy
    > kupujesz dla światła, a drugi dla zakresu ogniskowych.

    Znaczy to wada Tamrona, ze jest jasniejszy i w dodatku lepszy? :)))

    Bo to, ze przy 80mm wypada slabo w porownaniu z Zeissem to fakt ;)

    > Ja kupiłem
    > Sigmę 17-70 właśnie dla zakresu, bo jest niewiele jaśniejsza od
    > mojego kita, a na 6mpx różnicy między nimi nie widzę. Może na 10mpx,
    > ale zanim się przesiądę, to wiele wody upłynie.

    Zakres 16-80 bylby wygodniejszy ale nie kosztem jakosci.
    W dodatku nie mam zamiaru placic za gorsze szklo 2x wiecej.
    Naklejke "Carl-Szajs" sam sobie moge wydrukowac za darmo ;)

    Do kompletu mysle o jakims 70-210 wiec z 17-50 bedzie w sam raz.

  • 19. Data: 2009-01-13 09:41:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Do kompletu mysle o jakims 70-210 wiec z 17-50 bedzie w sam raz.

    Też mi się tak wydawało i do kita dokupiłem 70-300. I okazało się, że
    50-200 byłoby o wiele wygodniejsze na APS-C. Ale to tylko moja opinia.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 20. Data: 2009-01-13 09:45:50
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Też mi się tak wydawało i do kita dokupiłem 70-300. I okazało się, że
    > 50-200 byłoby o wiele wygodniejsze na APS-C. Ale to tylko moja opinia.

    Ja raczej malo robie na ogniskowej <> 90mm (na FF), ktorej bedzie
    brakowac wiec nie bede plakal jak jej nie bede mial :)