  • 231. Data: 2017-03-22 17:17:08
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz Dorochowicz napisał:

    > No bo to fajny program jest :)
    > Ja wiem że vi w różnych wersjach dużo może, ale jakoś nie mogę się
    > do niego przekonać. Jak się nie da inaczej to trudno, ale jak się
    > da rodzinnie to jakoś przyjemniej jest :)

    Może i fajny, nie przeczę, ale choćby wychodzenie z niego dziwne takie.
    A jeśli się ma stare przyzwyczajenia, tedy trzeba rzec: mów mi wuju!

    > Też mam takie wrażenie, że parę programów toto miało. Chyba nawet
    > edit z konsoli starych Windows tak miał.

    O tak, też miał! A czy notatnik jakiś okienkowy też może?

    Jarek

    --
    Bardzoś to roztropnie wykalkulował, ale przecie, gdzie ojca nie ma, tam Pismo
    mówi: wuja słuchał będziesz. Jest to jakby rodzicielska władza, której grzech,

  • 232. Data: 2017-03-22 17:53:07
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-03-22 o 17:00, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > "ktoś wie, jaki jest kod serwisowy w jednostce pielęgniarskiej SIORA2500 ?
    > Chodzi o tą z wyświetlonym kretyńskim ryjem na frontowym panelu.
    > Skurwusyn przywozi mi kaczkę zawsze nie wtedy kiedy potrzebuję.
    > Ale mam programator od wnuczka - jak bym miał kodzik, to bym sobie
    > ustawił po swojemu.
    >
    > Próbowaliśmy z kolegą z sali (swego czasu był informatykiem w
    > Katolickiej Spowiednicy Sieciowej) , napisał taki mały skrypcik i
    > wpróbowaliśmy bruteforce, ale nie idzie.
    >
    > Jakby ktoś coś wiedział - niech pisze, bo już mam dość tego szczania w

    Weź, jak sobie pomyślę że nie można samemu się o siebie zatroszczyć, to
    się słabo robi. A już miałem małe doświadczenie że do kibelka dojść nie
    mogłem. Na szczęście (?) to tylko czyrak na kręgosłupie był. Próba
    ruszenia się po prostu paraliżowała. Nikomu nie życzę, szczególnie jak
    lekarz twierdzi że przecież to niemożliwe żeby bolał kręgosłup tylko na
    pewno promieniuje od mięśnia.
    Ale wracajac do tematu to kto wie? Jakoś tak niby powinno sie liczyć na
    dzieci itd, a z drugiej strony tak trochę głupio.

    Pozdrawiam

    DD

  • 233. Data: 2017-03-22 18:13:28
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale wracajac do tematu to kto wie? Jakoś tak niby powinno sie liczyć na
    > dzieci itd, a z drugiej strony tak trochę głupio.

    No cóż, jak to się mówi - starość się Bogu nie udała...
    Ale możemy się pocieszać nadzieją, że zanim do tego przykrego momentu
    dojdzie, to nastąpi inwazja pozytywnie nastawionych kosmitów, którzy
    podzielą się technologią nanotechnologicznej rekonstrukcji komórkowej,
    przez co starzenie nie będzie postępować, a nawet może zostać cofnięte.

    Druga (bardziej prawdopodobna) opcja jest taka, że ŚWIR (Światły
    Wszechmocnie Inteligentny Rząd) wprowadzi przepis, na mocy którego każdy
    osobnik w wieku określonym ustawą będzie musiał udać się do ZUS (Zakładu
    Utylizacji Staruszków), gdzie zostanie eutanazjowany i przerobiony na
    karmę dla kotów.

  • 234. Data: 2017-03-22 19:05:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Mar 2017 16:19:50 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Puchar Przechodni?

    Mógłbyś podkręcić jasność wypowiedzi..?

    --
    Marek

  • 235. Data: 2017-03-22 19:14:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Wednesday, March 22, 2017, 3:04:50 PM, you wrote:

    > Ale to z Wordstara.

    Przecież wiem - też używałem.

    > A po co oduczać? Nie używasz wujka Ziutka? Bo ja jeszcze tak :)

    Nie programuję od 10 lat już :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 236. Data: 2017-03-22 19:15:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Wednesday, March 22, 2017, 3:09:37 PM, you wrote:

> [...]
    valid...

    > Ten postęp to taki sobie był. Wprawdzie XTree nie zdobyło dość
    > popularności żeby się utrzymać na rynku, ale obsługa klawiatury była
    > super. A sam edytor był właśnie obsługiwany poleceniami wordstara i
    > jeszcze na dodatek można było makra zdefiniować. Teraz czasem sobie
    > obiecuję że spróbuję współczesnej wersji, ale jakoś tak mi zawsze czasu
    > brakuje.

    Jako edytora używałem SideKicka - oczywiście polecenia WordStara.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 237. Data: 2017-03-22 19:15:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Dariusz,

    Wednesday, March 22, 2017, 3:13:45 PM, you wrote:

    > No jak nie wie? A ja to co? Wyjątek?

    Tak.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 238. Data: 2017-03-22 19:41:03
    Temat: Re: Post?p techniczny w podesz?ym wieku
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-03-22 o 17:09, J.F. pisze:

    > Piotrze, ale to chyba wbiliscie na stale odwolanie do 1995 czy tam 1990.
    >
    > Bo inaczej ... jest rok 1998, klient wsadza karte wazna do 97, system
    > mysli "wazna do 2097" i wyplaca pieniadze.

    Nie może myśleć 2097 bo 97 oznacza 1997.
    Założyliśmy, że po 2094 nikt już tego systemu nie będzie używał :)
    Przypuszczam, że jakoś inaczej rozumiem okienkowanie (termin ten znam
    tylko z tego wątka).
    Uznałem, że oznacza on każde obcięcie liczb do pewnego okienka.
    Nie rozumiem dlaczego odróżniasz to od "stałe odwołanie do 1995". Czym
    miało by się to różnić, choć nie bardzo rozumiem co masz na myśli jako
    "stałe odwołanie".
    Czy z czegoś wynika, że okienkowanie musi być "nie stałe"?
    Po prostu zakres liczb 00...99 przełożyliśmy (na stałe) tak:
    95..99 = 1995..1999; 00..94 = 2000...2094.
    P.G.

    > Tak samo okienkowanie :-)
    > Odczytujesz RTC, jak rok mniejszy od 90, to dodajesz 2000, jak wiekszy
    > to 1900 :-)
    > O ile jest miejsce, bo moze trzeba dodac 100. Albo odjac 90 :-)
    >
    > No i summa summarum trzeba wszytko sprawdzac i umiejetnie poprawiac -
    > czek sie nalezy.

    Tyle, że to tak powinno być od samego początku.
    P.G.

  • 239. Data: 2017-03-22 19:53:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Mar 2017 12:16:43 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > IMO normalna sprawa.
    > Zmieniam cos, zaznaczam, a potem w kilku miejscach programu musze
    > podobna zmiane wprowadzic.

    Ale moment, czy powiedziałem że ma nie działać CTR+C w takim trybie
    zastępowania? Jak ktoś chce niech tak robi, nie przeszkadza aby
    działały obie metody na raz, tak jak na unices.
    Jak chce zastąpić w kolejnym zaznaczeniu to wcześniej używam ctr+c by
    drugie zaznaczenie nie zastąpiło wartości pierwszego.

    --
    Marek

  • 240. Data: 2017-03-22 20:05:38
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Przecież wiem - też używałem.

    > Nie programuję od 10 lat już :(

    No ba, ja też. Chyba że skrypty w shellu (Win czy ux), ale to trudno
    nazwać programowaniem. Ostatnio postanowiłem trochę się podciągnąć, ale
    jakoś ciężko to idzie :(

    Pozdrawiam

    DD