  • 1. Data: 2015-10-25 10:46:14
    Temat: Potrzebne ledowe "kreski"
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Panowie, może ktoś z was się spotkał i podpowie, gdzie szukać, bo u majfriendów jakoś
    nie mogę zlokalizować, potrzebne bardzo są świecące kreski mniej więcej jak na
    zegarze z linku poniżej:

    http://www.aliexpress.com/item/LED-Digital-wall-Cloc
    k-luminous-effect-the-brightness-can-be-adjusted-bla
    ck-and-white-choice-acrylic/1795544040.html?ws_ab_te
    st=searchweb201556_6_71_72_73_74_75,searchweb201527_
    2,searchweb201560_9

    Wiem, że to się da zrobić, wstawiając normalne ledy w odpowiednią formę i
    przykrywając czymś rozpraszającym, ale trochę nie chcę tego rzeźbić samemu, wolałbym
    gotowca, najchętniej wykonanego w formie udającej klasyczny neon (szklana rurka
    znaczy). Długość kreski - około 5cm, ale jestem tutaj elastyczny (w granicach
    rozsądku, świetlówki led mnie nie urządzają).

  • 2. Data: 2015-10-25 10:55:04
    Temat: Re: Potrzebne ledowe "kreski"
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 października 2015 10:46:15 UTC+1 użytkownik Jarek P. napisał:
    > Panowie, może ktoś z was się spotkał i podpowie, gdzie szukać, bo u majfriendów
    jakoś nie mogę zlokalizować, potrzebne bardzo są świecące kreski

    Pytanie dodatkowe: są do kupienia równiez i u nas takie żarówki:

    http://www.aliexpress.com/item/1x-New-Design-E14-AC-
    220-240V-4W-8W-LED-Filament-Candle-Bulbs-360Degree-I
    nstead-of/32424211166.html?ws_ab_test=searchweb20155
    6_6_71_72_73_74_75,searchweb201527_2,searchweb201560
    _9

    To jest jakoby LED. Czy tego typu led na tym pręciku to normalny (w miarę) led jest?
    Dałoby się go z takiej żarówki wypreparować i użyć? Dla jasności: zaplecze
    warsztatowe, jakie chciałbym tu wykorzystać to przede wszystkim młotek, nie mam
    możliwości zapakowania tego czegoś świecącego w próżniową czy argonową rurkę (w
    razie, gdyby to była goła, niechroniona struktura).

  • 3. Data: 2015-10-25 11:26:30
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2015-10-25 o 10:55, Jarek P. pisze:
> [...]
    >
    > To jest jakoby LED. Czy tego typu led na tym pręciku to normalny (w
    miarę) led jest? Dałoby się go z takiej żarówki wypreparować i użyć?

    Jak najbardziej można toto wydłubać i używać bez atmosfery ochronnej :)
    Ten pręcik ma w sobie kilkanaście albo i więcej ledów połączonych
    szeregowo, trzeba to wziąć pod uwagę projektując zasilanie. Te ledy są
    oblane tworzywem zawierającym luminofor, podobnie jak zwykłe białe ledy,
    które mają żółtą "kropkę", pewnie z takiego samego gluta. Ostrożność
    jednak wskazana, bo to podobno dość kruche jest :)
    Np. tu jest jakaś specyfikacja, może gdzieś da się kupić:
    http://www.runlite.cn/en/product-detail-145.html

    Andrzej www.radom.city

  • 4. Data: 2015-10-25 12:39:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ajt,

    Sunday, October 25, 2015, 11:26:30 AM, you wrote:

> [...]
    > jednak wskazana, bo to podobno dość kruche jest :)
    > Np. tu jest jakaś specyfikacja, może gdzieś da się kupić:

    160lm/W mnie po prostu rozczuliło.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2015-10-25 13:21:00
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    > 160lm/W mnie po prostu rozczuliło.

    No rzeczywiście, trochę przesadzili :)
    Realnie mogą mieć coś koło 100-105lm/W. Niedawno interesowałem się
    tematem, rozważałem zrobienie na tym wyświetlacza do zegarka. Na razie
    odpuściłem, bo kilka żarówek do wybebeszenia trochę drogo wychodzi. Poza
    tym, o ile o zegarkach na nixie czy VFD można powiedzieć, że mają jakiś
    "klimat" (przynajmniej dla niektórych, zwłaszcza twórców) to wyświetlacz
    z takich pręcików (w dodatku z wyraźnie widocznymi punkcikami LEDów w
    środku, bo to widać, gdy odpowiednio słabo świecą), chyba nie byłby zbyt
    atrakcyjny wizualnie, chociaż może dość oryginalny :)
    Andrzej www.radom.city

  • 6. Data: 2015-10-25 16:04:11
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jarek P." <j...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > argonową rurkę (w razie, gdyby to była goła, niechroniona struktura).

    w lidlu takie dawali w zeszlym tygodniu, u mnie dalej leza

    --
    http://db.org.pl/

  • 7. Data: 2015-10-25 16:09:58
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 października 2015 13:21:03 UTC+1 użytkownik ajt napisał:

> [...]
    > odpuściłem, bo kilka żarówek do wybebeszenia trochę drogo wychodzi. Poza
    > tym, o ile o zegarkach na nixie czy VFD można powiedzieć, że mają jakiś

    No właśnie o klimatyczny zegarek chodzi, ma to być coś z samymi cyframi "wiszącymi" w
    powietrzu (wyświetlacz powidokowy odpada). Może są do kupienia gotowe rurki neonowe
    świecące na kolorowo (z luminoforem znaczy), w takich kilkucentymetrowych odcinkach?

  • 8. Data: 2015-10-25 17:28:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Oct 2015 08:09:58 -0700 (PDT), Jarek P. napisał(a):
> [...]
    > Może są do kupienia gotowe rurki neonowe świecące na kolorowo (z
    > luminoforem znaczy), w takich kilkucentymetrowych odcinkach?

    Rurki to moze i sa, ale ich sterowanie upierdliwe.

    Moze swietlowki/CCFL ? dlugosci rozne, tylko w pelnym sloncu ten bialy
    luminofor przeszkadza.

    J.

  • 9. Data: 2015-10-25 17:36:51
    Od: ajt <a...@a...com.pl>

    W dniu 2015-10-25 o 16:09, Jarek P. pisze:

    > No właśnie o klimatyczny zegarek chodzi, ma to być coś z samymi cyframi "wiszącymi"
    w powietrzu

    Nawet ktoś już coś takiego zrobił:
    http://www.electricstuff.co.uk/ledfilclock.html

    Na ebayu można kupić te pręciki, np.
    http://www.ebay.com/itm/COB-LED-Filament-Light-Sourc
    e-for-LED-Bulb-Candle-Globe-Light-Pure-White-DIY-TH/
    261697763928?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparm
    s=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D338
    70%26meid%3Dbf1be7b95be946d8a72adf36845bc6a7%26pid%3
    D100005%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D251750198453

    tylko coś drogo to wychodzi.
    Andrzej www.radom.city

  • 10. Data: 2015-10-25 17:55:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2015-10-25 o 13:21, ajt pisze:
    > Poza tym, o ile o zegarkach na nixie czy VFD można powiedzieć, że mają
    > jakiś "klimat"
    A żarówek siedmiosegmentowych nie ma? ;-)

    Robert