  • Data: 2019-03-13 09:16:33
    Temat: Re: Potrzebne oświetlenie ciągłe
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019.03.12 14:03, J.F. wrote:
    > Użytkownik "ks"  napisał w wiadomości grup

    > Sa tez swietlowki "fotograficzne" np
    > https://www.fotoamigo.pl/zarowka-fotograficzna-lampa
    -swiatla-stalego-e27-85w-5500k-p-1104.html

    Takich akurat nie używałem, choć miałem kiedyś ochotę przetestować jakieś
    świetlóki tego typu, żeby sonie porównac do tl-d. Tylko ta barwa 5500 trochę za
    dużo jak na mój gust.

    > Tez daja wiele swiatla :-)
    > -gdzie to wkrecic, skoro ma inne oswietlenie ? Scianke sobie urzadzic z dwoma
    > reflektorami ?

    inne wykręcić albo zostawić jako backup, ciężko powiedzieć z braku danych... jak
    to jest np salon w mieszkaniu w bloku, to co innego, a jak na alejce w markecie
    bez sufitu to zupełnie co innego...

    > -we wnetrzu moze sprawiac wrazenie "trupio niebieskiego" swiatla ...

    5500 na pewno, ale +-4200 z mh uważam, że jest akurat w sam raz

    W sumie to Marek S musi sobie sam przemyśleć i dobrać coś dla siebie, ale
    napisał, że szuka lampy dającej białe i w miarę rozproszone światło, więc
    akurat mi sie skojarzyło idealnie z mh odbitym od sufitu.

    pozdrawiam Krzysiek

    Ps. z racji tego, że cieszy mnie ta lampka mh jak młodego psa pchły, to jeszcze
    coś popisze, może zarażę kogoś jeszcze entuzjazmem (tak po prostu z okazji 13.3):

    Mam w domu lampę napędzana świetlówkami tl-d. W +-2000r tl-d to były chyba
    jedyne dostępne u nas nieżarowe źródła w miarę dobrej jakości światła (może były
    profesjonalne jakieś, no ale to kasa leci wtedy...).
    Bardzo mi się podoba w niej to, że daje rozproszone światło bez żadnych
    dodatkowych kombinacji. Taka lampa jak moja ma około 140x50cm prawie równo
    świecącego klocka i w sumie może by to było najlepsze dla wątkotwórcy, ale nie
    ma już w sprzedaży takich opraw...
    Generalnie jest jasno, w domu, w środku zimy mogę sobie zrobić na tyle jasno, że
    aprat ma sensowne czasy. Po świtałofilsku bym porównał to do jasnego popołudnia,
    z zachmurzonym niebem, nie jest wieczór ani południe, ale słońce nie świeci
    punktowo, tylko zza chmur, przez co nie rzuca ostrych cieni :)
    Dla porówniania otwarta, goła, bez obudowy lampa mh to jest jak słońce wyjdzie
    zza chmurki i pojawiają się ostre cienie. Sama żarówka jest tak jasna, że ciężko
    na nią spojrzeć. Ale jak się odbije mh od sufitu, to jest takie fajny stan,
    gdzie ja mam wrażenie przebywania na otwartej przestrzeni, bo świeci cały
    (przynajmniej duży kawałek) sufit, w każdym razie nic innego nie dało mi takiego
    fajnego efektu. Niby świetlówki czy inne źródło też mozna odbić, ale zrobi się
    wtedy ciemno... a w mh jest tyle światła, że można stracić połowę i dalej jest
    jasno, a w razie czego moce lamp są praktycznie bez ograniczeń :) ciężko
    pomnożyć świetlówki razy 3, jak już mamy 4, a mh po prostu dodajemy następne, aż
    uzyskamy zamierzony efekt.