    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Poziom RMS audio, płyta CD a dynamika dźwięku
    Date: Thu, 10 May 2018 13:27:04 +0200

    news:5af41be5$0$682$65785112@news.neostrada.pl...

    > O ile pamietem, to w MP3 odtwarzanie jest dobrze ustandaryzowane.
    > Wiec kazdy odtwarzacz powinien brzmiec tak samo, nawet ten za $10.
    > Chyba, ze ta kwota juz nie pozwala zrobic porzadnie :-)

    Ale dekodowanie, to też różne algorytmy. Niestety, kodek MP3 jest kodekiem
    niezupełnym, jak to roboczo określam.
    Więc i tu można spieprzyć koncertowo.

    > Natomiast kodowanie/kompresja to wyzsza szkola jazdy, i tu jest dowolnosc
    > wieksza.

    Niewątpliwie, ta strona ma znaczenie. Zresztą, nie każdy kodek MP3 nadaje
    się równie dobrze, do każdego bitrate i "góry", czyli, przy ilu kHz jest
    obcięcie pasma. Wszechwychwalany LAME, przy niskich bitrate daje rezultaty
    wręcz żałosne, chu^Hałowe. Za to przy wyższych, mało co lepsze. Przy niskich
    bitrate znakomicie sprawuje się, choćby przez przewidywalność rezultatów,
    kodek wbudowany w Windows, już od czasów W98/NT4, w którym pięknie mi się
    kodowało swoje empecze. Także stary Fraunhoffer spisuje się dzielnie.
    Jako przykład dekodowania - pamiętacie starego Napstera? Miał wbudowany
    odtwarzacz MP3, oraz chyba własny kodek do grania. Wystarczył jakiś
    niewielki problem z zakodowaną treścią, a odtwarzacz potrafił zrobić sieczkę
    z utworu. Ale już WinAmp radził sobie dobrze. Więc obie strony mają
    znaczenie, wcale się nie zdziwię, jeśli ich odchyły się skompensują i da to
    rezultat lepszy, niż inny, sprawny kodek. Co do zakodowania, czasem mniej
    się traciło na utworze, gdy się zdekodowało i ponownie zakodowało czymś
    porządnym, kosztem niewiele większego "szmerania", uzyskiwało się stabilne
    granie i nie krzaczenie na odtwarzaczach z różnymi kodekami. Pamiętajmy,
    X-ing, tak bardzo szybki, jak i chuj^H^Hałowy. Szkoda, bo Audiocatalyst-em
    bardzo wygodnie mi się robiło płytki (znacznie wygodniej, niż EAC). A tenże
    X-ing-a używał.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...