eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę? › Re: Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pracujący silnik, napięcie na akumulatorze 12.9V, jak daleko dojadę?
    Date: Tue, 17 Apr 2018 09:40:57 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 61
    Message-ID: <pb48e6$ie8$1@node1.news.atman.pl>
    References: <5ad1a853$0$31369$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ad3a58e$0$1001$65785112@news.neostrada.pl>
    <pb09nv$pel$1@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: 91.200.93.101
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1523950854 18888 91.200.93.101 (17 Apr 2018 07:40:54
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Apr 2018 07:40:54 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: Avast (VPS 180416-4, 2018-04-16), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629261
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości news:XnsA8C6CFDBB228Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik tck t...@t...Wytnij.net.pl ...
    >
    >>>> Wyraźnie niedomaga mi ładowanie akumulatora.
    >>>>
    >>>> Napięcie 12.9V przy pracującym silniku i wyłączonych elektrycznych
    >>>> akcesoriach.
    >>>>
    >>>> Naładowałem dziś akumulator pod korek i zastanawiam się, jak
    >>>> daleko dojadę w takim stanie pojazdu. 10km? 30? 100?
    >>>>
    >>>> Jak oceniacie?
    >>>>
    >>>> Toyota Yaris.
    >>>
    >>> Stało się coś dziwnego: samochód stał przez dobę nieużywany. Teraz
    >>> pomierzyłem napięcia:
    >>>
    >>> akumulator: 12.78V
    >>>
    >>> włączony silnik, obroty jałowe (bez obciążenia i obciążenie
    >>> światłami): 13.8V
    >>>
    >>> obroty 2.0 - 2.5 tys: 13.8V.
    >>>
    >>> Co teraz? Naprawiło się?
    >>>
    >>
    >> pewnie nie na długo, mogą np szczotki się kończyć w alternatorze,
    >> oże też być gdzieś słaby styk po drodze....
    >>
    > Ja tak miałem kiedys w ducato - właczyła się kontrolka ładowania.
    > Podjechałem do elektryka - brak ładowania.
    > No to pieknie mysle...
    > Po jakichs 15km wyłączyła sie i to było jakies 120kkm temu...
    >
    >

    no właśnie, tutaj nie ma reguły przy takich stanach nieustalonych...
    Mi się kiedyś zapalał w czasie jazdy błąd immoblisera, samochód jechał dalej
    a później już nie chciał zapalić aż do ostygnięcia. Sterownik silnika
    pryskałem zamrażaczem do wykrywania zimnych lutów, cuda wianki były robione-
    okazało się, że był to słabo dokręcony przewód zasilający na rozruszniku po
    jego wymianie poł roku wcześniej, od rozrusznika szedł dalej na
    instalację....
    Pytanie jeszcze do autora- czy kontrolka mu się świeciła przy tych 12,9? bo
    jak np regulator pada to często kontrolka się nie świeci.
    Gdy się powtórzy to słabe ładowanie sprawdziłbym instalację do alternatora,
    wyciścić styki, dokręcić, zabezpieczyć przed śniedzeniem.



    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: