  • 11. Data: 2017-11-09 22:46:22
    Temat: Brand. Było: Pralka Whirlpool AWO/D 5520/P
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2017-11-09 o 20:44, Czarek pisze:
> [...]
    > połączeń elektrycznych stwierdziłem, że musi być winny czujnik drgań. Na
    > płytce elektroniki o wymiarach około 10 x 15 cm zamocowanej za krótszą
    > krawędź do obudowy pralki był element z wyglądu przypominający
    > przekaźnik/elektromagnes (chyba bez styków, nie pamiętam szczegółów) -
    > prawdopodobnie był to ten czujnik drgań. Nie mając innego pomysłu,
    > między płytkę a obudowę pralki włożyłem kawałek gąbki, która spowodowała
    > lekkie usztywnienie zamocowania płytki. Od tego czasu problemy z
    > okresowym brakiem wirowania zniknęły, pralka służyła mi jeszcze wiele

    Ooo, ciekawe. Mam Brandta, i kłopoty z wirowaniem. Trzeba się będzie
    rozejrzeć w jego bebechach...

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 12. Data: 2017-11-09 23:07:29
    Temat: Re: Brand. Było: Pralka Whirlpool AWO/D 5520/P
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09.11.2017 o 22:46, BaSk pisze:

    > Ooo, ciekawe. Mam Brandta, i kłopoty z wirowaniem. Trzeba się będzie
    > rozejrzeć w jego bebechach...

    Usztywnienie mocowania płytki gąbką spowodowało, że płytka nie wpadała
    duże drgania w drgania mimo bardzo małych drgań obudowy pralki
    (porównałem wzrokowo z gąbką i bez niej) a to wpływało na działanie
    czujnika wibracji.
    Płytka elektroniki w mojej była widoczna po zdjęciu górnej pokrywy, u
    góry pralki, przykręcona do prawej ścianki.
    Jeśli masz problemy z wirowaniem sprawdź też ciągłość przewodów przy
    kostce silnika - są tak niefortunnie zamocowane, że niektóre od drgań,
    przy samych konektorach kostki silnika się przerywają (2 razy usuwałem
    przerwę, za drugim dodatkowo zalałem klejem na gorąco - usterka nie
    powróciła)

    --
    Czarek

  • 13. Data: 2017-11-10 14:03:08
    Temat: Re: Pralka Whirlpool AWO/D 5520/P (6 sense) nie wiruje
    Od: Marek <t...@f...pl>

    > (...)
    >
    > Pomijając wlew wsadu piorącego, stawiam na odpowietrznik, każda pralka, jaką
    ostatnio grzebałem, miała to. Czasem, gdy
    > bęben chodzi, buja się, słychać, jak powietrze się przemieszcza, takie ciche coś
    między fukaniem a psykaniem,
    > przynajmniej w ostatniej grzebanej tak było.

    To może być odpowietrznik.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 14. Data: 2017-11-10 18:20:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-09 o 20:49, Czarek pisze:

    > Mój były Brandt i obecna Amica - płytka niczym nieosłonięta, nie
    > zabezpieczona jakimkolwiek lakierem, żywicą, obudową, wszystko na
    > wierzchu, w przypadku tej pierwszej przez wiele lat zero problemów z
    > elektroniką, co do drugiej się nie wypowiem bo za krótko ją mam.

    Ja miałem kiedyś Amicę właśnie. Pralko - suszarkę. 2x był zmieniany w
    niej sterownik. Okazało się, że przy wysokich temperaturach para
    uszkadzała go. Po 3-ciej awarii zezłomowałem pralkę. Kolejne 500zł
    przerosło moją wytrzymałość. Wszystko zależy od rozwiązań technicznych.

    A co do tematu wątku, to moim zdaniem na 90% chodzi postarzanie sprzętu
    na etapie projektowym. Pralka ma się psuć a klient wydawać kasę.

    Zapewne chodzi o detektor wibracji. To bardzo zawodne rozwiązanie. Nowa
    pralka działa, a po roku przestaje bo np. zawieszenie bębna stało się
    mniej sztywne i drga bardziej. A gdy sensor jest integralną częścią
    wspornika mocującego bęben, to pewnie można go uznać za uszkodzony (bo
    sprężyna w nim nie trzyma naprężenia). U mnie sensor był zainstalowany
    we frontowej części pralki, ale skutek podobny. W takim rozwiązaniu
    można spróbować obejścia w postaci zamontowania amortyzatora pod
    czujnikiem w postaci elastycznego mocowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2017-11-10 21:52:43
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > To może być odpowietrznik.

    Czyli się zgadzamy.
    Usiłuję spobie przypomnieć... Miałem taką włoską pralkę, San Giorgio Panda
    de luxe, Mam wrażenie, że nie miała odpowietrzenia, ale to b. dawno było,
    jak jeszcze byłem niepełnoletni mocno. Odpowietrzenie chyba szło bekiem,
    znaczy się, uchodziło drogą wlewu wody z proszkiem (bo w zasadzie mogło by i
    w innych pralkach...?).

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 16. Data: 2017-11-11 19:33:17
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 10.11.2017 o 14:03, Marek pisze:

    ostatnio grzebałem, miała to. Czasem, gdy

    > To może być odpowietrznik.

    Koniec wężyka jest podłączony do takiej puszki, która łączy wąż odpływowy od pompy
    odprowadzającej
    brudną wodę z wężem odpływowym na zewnątrz pralki. Z tej właśnie puszki jest
    wyprowadzone na zewnątrz
    przyłącze węża odpływowego.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 17. Data: 2017-11-14 11:05:30
    Od: Marek <t...@f...pl>

    W dniu 2017-11-08 o 00:02, Marek pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Pralka Whirlpool AWO/D 5520/P (6 sense) nie wchodzi na obroty przy wirowaniu ze
    wsadem
    > (nawet równo rozłożonym), ale bez wsadu wirowanie działa (próbowałem kilka razy).
    > Tak samo w teście serwisowym nie wchodzi na obroty jeśli jest wsad, a po
    zakończeniu
    > testu nie pokazuje na wyświetlaczu żadnego kodu błędu.
    > Co może być tego przyczyną?

    Czytałem na różnych forach, że przyczyną niewirowanie może być przytkany odpływ,
    więc
    przeczyściłem Kretem poszczególne elementy odpływu: krótki gruby wąż łączący bęben z
    pompą, pompę,
    wąż łączący pompę z taką puszką zamocowaną do tylnej części obudowy pralki,
    zewnętrzny wąż odpływowy
    oraz odpływ w ścianie (pewnie tam jest jakiś syfon). Z węży wyleciało trochę
    paprochów, ale jakiegoś
    poważnego zatkania nie było.
    Sprawdziłem hydrostat, tzn. czy słychać załączenie/rozłączenie styków po
    wdmuchnięciu powietrza,
    sprawdziłem również przejście multimetrem, wszystko OK. Wężyk łączący bęben z
    hydrostatem przedmuchałem
    i jest drożny. Zresztą poziom wody w pralce podczas prania jest prawidłowy.
    Apropos paska napędowego, to po dotknięciu mocno smolił jakby to była sadza, więc
    przeczyściłem go
    i odtłuściłem, tak samo wałek na silniku i koło na bębnie. Co do naciągu paska, to
    wygląda, że jest
    OK, bo dość ciężko się go nakładało na koło.
    To wirowanie czasem działa, czasem nie, więc może silnik jest już lekko
    wyeksploatowany, choć szczotki
    ma całkiem dobre.
    Już nie mam pomysłu, co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania pralki :(

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 18. Data: 2017-11-14 16:00:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-11-14 o 11:05, Marek pisze:

    >   Już nie mam pomysłu, co jeszcze może być przyczyną takiego zachowania
    > pralki :(

    Pozostaje wezwać majstra do niej...
    W przypadku mojej wymiana łożyska pomogła. Ale z tego, co czytałem na
    różnych forach, to niewirowanie to istna plaga. Najczęściej opisywane
    uszkodzenie pralki i jednocześnie prawie nienaprawialne - jak można było
    wywnioskować. Albo pralki oddane do serwisu szybko odmawiały
    posłuszeństwa, albo w przypadku czujników wibracji na obudowie (nie we
    wspornikach bębna) ludzie mocowali je na gąbkę lub inny amortyzujący
    drgania "patent". Nie przypominam sobie abym gdziekolwiek trafił na opis
    przyczyn.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek