eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych? › Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
  • Data: 2018-11-03 12:13:35
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zenek Kapelinder pisze:
    > 60KM to jakies 15 litrow paliwa na godzine. Przy predkosci jaka podales to ok 10
    litrow na setke. A ludzie pisza ze im przy 160/h samochody pala 12 litrow. To kto sie
    mija z prawda Ty czy oni?

    Nie mam pojęcia kto.
    Nie wiem ile mój pali przy 160, bo nie da się tak w PL poruszać, w
    dodatku zmiany pochyłości drogi mocno wpływają na wynik. Coś jednak musi
    być na rzeczy, bo nie rozmawiamy o oporach powietrza.
    Te 60KM jest zdjęte z wykresu przy hamowaniu mojego samochodu. Hamownia
    rozpędza, a następnie opory toczenia (wszelakie) hamują rozpędzoną
    hamownię i na tej podstawie obliczana jest moc tracona. U nas mówi się o
    mocy na silniku, w US na kołach, taka procedura hamowania pozwala na
    zmierzenie obu wartości.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. jak staram się jechać szybko, czyli przeważnie mam 160, ale czasami
    120, to spalanie wychodzi na poziomie 10. Kompletnie nie zgadza się to z
    Twoimi obliczeniami, tylko dlaczego?