    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Problem z klimatyzatorem
    Date: Mon, 23 Jan 2017 12:11:08 +0100

    On Mon, 23 Jan 2017 08:49:30 +0100, WM <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Przyczyną może być obniżenie temperatury parowania i przez to
    > skuteczniejsze osuszanie powietrza (do niższego punktu rosy).

    Dziękuję za sugestie.
    Co może być przyczyna takiego obniżenia?

    > 1.Taki efekt jest przy utrudnionej wymianie ciepła w parowniku.
    > Sprawdź czy dobrze pracuje wentylator, czy nie jest zatkany przepływ
    > (np.kurzem)?

    Właśnie też podejrzewam kurz, który blokuje swobodny spływ skroplin.
    Niestety w ostatnim przegladzie nie kojarzę aby przedmuchali
    parowniki, choć na pierwszy rzut oka nie były zabrudzone. W ogóle jak
    przyglądałem się jak fachowcy podchodzą do takiego serwisowania to od
    razu przychodzina myśl maksyma "jak chcesz mieć coś dobrze zrobione
    to zrób to sam". Ake o tym później.
    Siła wydmuchu też może być przyczyną. Teraz skojarzyłem, że właśnie
    ostatnio ustawiałem mu obroty na auto, by tak niepotrzebnie mocno nie
    dmuchał. Wtedy faktycznie dmucha słabo. Prawdopodobnie wcześniej
    ustawiałem na max i nie było wtedy takich problemów. Sprawdzę to.

    > 2.Drugą przyczyną zaszronienia może być ucieczka części czynnika
    > chłodniczego z układu.

    Heh. Jeszcze kilka lat temu jak się zamawiało serwis to sprawdzali
    ciśnienie. Teraz przyjeżdża "flachowiec" tylko z jednym śrubokrętem a
    na moją sugestie by sprawdzić ciśnienie robi kwaśną minę i stwierdza
    "po co to robić, przy takim pomiarze ulatuje czynnik, spada
    ciśnienie, będą później problemy". Także ostatnia kontrola ciśnienia
    była ze 4 lata temu albo lepiej.
    Dla nich najchętniej to tylko dmuchnąć, pogłaskać obudowę i skasować
    300 zł za serwis.
    Ostatnio jak ich zamawiałem i uprzedzajac, że jest poważniejszy
    problem to po przyjeździe bardzo niechętnie przyjęli do wiadomości,
    że muszą go rozebrać do rynien i oczyścić.
    Nawet bym ich nie zamawiał ale niestety klimatyzator Jest tak
    skonstruowany że bałem się go rozebierać by czegoś nie połamać.
    Uznałem że przyjrzę się fachowcowi bo będzie wiedział gdzie są ukryte
    jakieś zatrzaski i wiedzą gdzie podważyć. A oni na hura "nic na siłę,
    wszystko młotkiem". Aż mnie ciarki przechodziły jak trzeszczala
    budowa przy jej "fachowym" zdejmowaniu. Wszędzie są tacy fachowcy czy
    tylko ja zawsze na takich trafiam?

    --
    Marek