eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetProblem z przywracaniem Visty po zmianie rozmiaru partycji systemowej. › Re: Problem z przywracaniem Visty po zmianie rozmiaru partycji systemowej.
    From: Michal Kawecki <k...@o...px>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Problem z przywracaniem Visty po zmianie rozmiaru partycji systemowej.
    Date: Sun, 26 Apr 2009 09:01:07 +0200
    Sender: n...@k...prv

    Dnia Sat, 25 Apr 2009 23:16:52 -0700 (PDT), m...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    pl/https://mvp.support.microsoft.com/profile/Michal.
    Kawecki

    > Rzeczywiście, coś mi się pokręciło. Zmieniłem zatem partycje na NTFS,
    > ale VRC dalej rzuca errorem 403.

    Wiesz co - może zainteresuj się programem Testdisk
    http://www.cgsecurity.org/ albo BootIt http://www.terabyteunlimited.com
    . Oba pozwalają na podgląd partycji NTFS spod hmmm "DOS-a", bez
    uruchamiania systemu. Oba wykrywają błędy geometrii dysku i pozwalają na
    zmianę typu partycji w MBR dysku. Ten pierwszy pozwala ponadto na
    odtworzenie bootsektora partycji z kopii zapasowej (w przypadku NTFS
    będzie to ostatni sektor partycji).

    Po prostu strasznie zamieszałeś i nawet nie chcę wnikać, co i czym
    robiłeś. Idea jest prosta - dotąd szlifujesz geometrię dysku, ustawienia
    partycji, jej bootsektor, aż jej struktura stanie się czytelna.

    A programy operujące spod systemu sobie odpuść.

    Aha, odnośnie geometrii dysku: BIOS odczytuje ją sobie z pierwszej
    partycji podstawowej i na niej opierają się później wszystkie programy i
    system operacyjny. Co jest dość nieprzyjemne, gdyż większość programów
    partycjonujących dla Windows tworzy partycje w geometrii 254/63/xxx,
    natomiast programy dla Linuksa często korzystają z geometrii 240/63/xxx.
    Jeśli więc zdarzy Ci się partycjonować spod Linuksa takim niedorobionym
    narzędziem, to dysk się rozjedzie, a partycje będą miały złe wpisy w
    bootsektorach, bo zostały stworzone w innej geometrii niż aktualnie
    użyta w tablicy partycji.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/