    From: "WM " <c...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Próby niszczące
    Date: Sun, 10 Oct 2010 20:13:22 +0000 (UTC)

    > Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):
    > Ja właściwie miałem to samo na myśli, tylko chyba zagmatwałem.
    > Chciałem powiedzieć że wynik takiej analizy to jakieś porównanie
    > wyliczonych naprężeń z czymś tam. Zanim nie wiemy z czym to
    > porównujemy, to nie wiemy co zrobiliśmy.

    Mam atest na materiał od producenta.

    Myślę, ze dochodzi do niewielkich odkształceń plastycznych,
    ale na małym, ograniczonym obszarze.
    Po zdjęciu obciążenia zostają tam uwięzione naprężenia przeciwnego znaku.
    Po ponownym obciążeniu uwięzione naprężenia odejmują się od
    naprężeń wyliczonych programem.
    Niestety nie ma jak zasymulować w programie tych uwięzionych naprężeń.
    Może jednak dałoby się je jakoś ustalić
    i zastosować superpozycję?
    Gdzieś mam opis metody pomiaru umocnienia materiału po przeciąganiu,
    ale jest ona bardzo kłopotliwa w zastosowaniu praktycznym.

    WM