  • 1. Data: 2014-04-03 19:33:35
    Temat: Procesor i7 a obsługa grafiki
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    Witam,
    przekazuję szanownej grupie pytanie, na które nie potrafię udzielić
    odpowiedzi, z powodu zostałem w tyle jeśli chodzi o współczesny sprzęt.
    Generalnie chodzi o to, jak rozpoznać czy dana płyta będzie obsługiwać
    obsługę grafiki wbudowaną w procesor i7. Na logikę rzecz biorąc, fakt
    występowania na płycie gniazda VGA lub DVI powinien być wystarczający, ale
    nigdy nic nie wiadomo. W każdym razie dla pytającego ta kwestia jest
    niejasna, dla mnie zresztą też. Poniżej konkretne pytanie:

    ++++++++++
    Czy nie będę musiał dokupić karty graficznej do zestawu jak poniżej, ma
    to chodzić tylko w trybie tekstowym (serwerek na linuxie):

    MSI Z77A-G41 -
    http://www.x-kom.pl/p/103275-plyta-glowna-socket-115
    5-msi-z77a-g41-z77-2xpci-e-ddr3.html

    i7-3770
    http://www.x-kom.pl/p/78756-procesor-core-i7-1155-in
    tel-i7-3770-340ghz-8mb-box.html

    ++++++++++

    Za odpowiedzi, zwłaszcza szybkie (bo poprzedni serwerek zszedł był) będę
    wdzięczny.

    JoteR

  • 2. Data: 2014-04-03 20:02:01
    Temat: Re: Procesor i7 a obsługa grafiki
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik JoteR napisał:
> [...]
    > Czy nie będę musiał dokupić karty graficznej do zestawu jak poniżej, ma
    > to chodzić tylko w trybie tekstowym (serwerek na linuxie):

    Grafika
    Zintegrowana karta graficzna
    Zależna od procesora

    http://www.morele.net/plyta-glowna-msi-zh77a-g41-int
    el-h77-lga-1155-2xpcx-vga-dzw-glan-sata3-usb3-raid-d
    dr3-crossfire-zh77a-g41-498439/

    czyli pyta nie ma na sobie czipa grafiki, jak wlozysz procek z wbudowana
    to zadzaiala.

  • 3. Data: 2014-04-03 20:39:40
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 03.04.2014 19:33, JoteR pisze:

    > to chodzić tylko w trybie tekstowym (serwerek na linuxie)

    WOW! Akurat podczas czytania jadłem kolacje i .... teraz muszę czyścić
    monitor. Ktoś się pod Jotera podszywa czy wysłałeś to w prima aprilis?

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-04-03 21:03:17
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "ToMasz" napisał:

    > WOW! Akurat podczas czytania jadłem kolacje i .... teraz muszę czyścić
    > monitor. Ktoś się pod Jotera podszywa czy wysłałeś to w prima aprilis?

    ToMaszu, prima aprilis już był parę dni temu, chyba że Twój Linuch jeszcze
    tego nie ogarnął ;->
    A ów "serwerek na linuxie", składany na pałę z "randomowych" podzespołów, to
    naprawdę nie mój pomysł, tylko stan zastany, na który nie mam żadnego
    wpływu. Ja bym kupił porządny windziany serwer, ale wiesz - nie mój cyrk,
    nie moje małpy i nie moja kasa. Aczkolwiek przyznam bez bicia, że ta awaria
    akurat nie z powodu Linucha, tylko zwyczajnie - pie.dolnął zasilacz i
    pociągnął za sobą całą resztę z dyskami na czele. Chociaż z drugiej
    strony... próba przywrócenia danych z backupu (robionego narzędziami dla
    ubogich) dała efekt hmmm... powiedzmy, że niezadowalający. Co z pewnością
    nie miałoby miejsca w przypadku używania sprawdzonego oprogramowania,
    dedykowanego dla serwerów windzianych ;->

    Smacznego.

    JoteR

  • 5. Data: 2014-04-03 22:24:57
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 3 Apr 2014 19:33:35 +0200, JoteR napisał(a):

    (ciach...)
> [...]
    tel-i7-3770-340ghz-8mb-box.html

    > ++++++++++
    >
    > Za odpowiedzi, zwłaszcza szybkie (bo poprzedni serwerek zszedł był) będę

    Chipset Z77 obsługuje układy graficzne wbudowane w procesory, które z nim
    współpracują.

    [ Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 6. Data: 2014-04-03 23:29:57
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > Chipset Z77 obsługuje układy graficzne wbudowane w procesory, które z nim
    > współpracują.

    Dzięki. W tak zwanym międzyczasie też znalazłem informację, że wbudowaną w
    i7 grafikę obsługują następujące chipsety:
    H61, H67, Z68, Z77, B75, H77.
    Ale doczytałem też, że nie wszystkie i7 mają ową grafikę wbudowaną ;->
    Jak to będzie w praktyce, okaże się gdy owe płyty razem z procesorami dotrą.

    JoteR

  • 7. Data: 2014-04-03 23:53:28
    Od: "Leon Mazurek (inny)" <m...@g...bez-spamu.com>

    W dniu 2014-04-03 21:03, JoteR pisze:

    > [...] Aczkolwiek
    > przyznam bez bicia, że ta awaria akurat nie z powodu Linucha, tylko
    > zwyczajnie - pie.dolnął zasilacz i pociągnął za sobą całą resztę z
    > dyskami na czele.[...]

    Polecam takie coś
    http://tridex.pl/towar/7571/ZABEZPIECZENIE+ZAB-PC.ht
    ml
    Już 2 razy uratowało mi wszystkie flaki

    Leo

  • 8. Data: 2014-04-04 00:17:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 3 Apr 2014 23:29:57 +0200, JoteR napisał(a):

    > Dzięki. W tak zwanym międzyczasie też znalazłem informację, że wbudowaną w
    > i7 grafikę obsługują następujące chipsety:
    > H61, H67, Z68, Z77, B75, H77.

    I owszem.

    > Ale doczytałem też, że nie wszystkie i7 mają ową grafikę wbudowaną ;->

    No mój i7 860 na ten przykład nie ma. Ale on pod socket 1156, a z tą
    podstawką płyt na Z77 to AFAIR chyba nie było. :)

    > Jak to będzie w praktyce, okaże się gdy owe płyty razem z procesorami dotrą.

    A to nie mogą Ci podać, jakie to procesory jadą do Ciebie? :)

    [ House: You have three choices in this life.Be good, get good, or give up.]
    [ You've gone for column "D". Why? Simple answer is, if you don't try, you ]
    [ can't fail. Are you really that simple? ("House M.D. 4x09 Games") ]

  • 9. Data: 2014-04-04 00:44:54
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Leon Mazurek (inny)" napisał:

    > Polecam takie coś
    > http://tridex.pl/towar/7571/ZABEZPIECZENIE+ZAB-PC.ht
    ml
    > Już 2 razy uratowało mi wszystkie flaki

    Dzięki, podsunę pomysł.

    JoteR

  • 10. Data: 2014-04-04 00:52:52
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    > A to nie mogą Ci podać, jakie to procesory jadą do Ciebie? :)

    Podałem w wistującym poście
    http://www.x-kom.pl/p/78756-procesor-core-i7-1155-in
    tel-i7-3770-340ghz-8mb-box.html
    W specyfikacji jest podane "Intel HD Graphics 4000", więc chyba dobrze?
    I nie do mnie jadą, ja tu tylko za przekaźnik robię ;-/
    Poza tym, ja bym pewnie z lenistwa kupił WiadomoGdzie - tam uzyskałbym z
    pewnością fachową poradę [*] i nie zawracałbym głowy szanownej grupie ;->

    [*] - to taki żart, cienki, ale już późno jest.

    JoteR