  • 61. Data: 2011-03-08 22:49:02
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-03-08 23:39, A.L. pisze:

    > uzasdaniona. Ale w kontekscie rownan rozniczkowych?

    Pewnie ciągiem równania r. -> numeryka -> informatyka.
    Przecież ten MES robią na komputerze;)
    Ale zgoda, jest to dodatek w nazwie mający przyciągać
    studentów. Wcześniej modne było 'marketing i zarządzanie'.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 62. Data: 2011-03-08 22:50:15
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

    W dniu 2011-03-08 06:40, Jacek pisze:

    > Kiepskie porownanie.
    > Porownaj sobie Pascala, ktory to wiele lat temu byl uzyteczny do .NET C#,
    > ktory to w obecnych czasach jest uzyteczny.
    > W informatyce trzeba sie rozwijac. Mickiewicz byl jeden i jego nalezy
    > czytac.
    > Nie mozna natomiast uczyc na uczelniach pisania gierek na C64.

    Pascal, pascalem... Tak na dobrą sprawę to C# sam z siebie też się nie
    wziął jak i .NET. Wyewoluował. Sam pascal też się "delikatnie" różni od
    pascala który był wiele lat temu użyteczny. Choćby jego odmiana FPC lub
    Delphi. Jakoś nie widzę w codziennym użytkowaniu większej różnicy
    pomiędzy C# a Delphi (w sensie programowania w tym). Ani jakością, ani
    wydajnością. Chyba że ktoś liczy milisekundy lub uwielbia cukier
    syntaktyczny, lub z urodzenia woli {} zamiast begin..end :)

    Tylko ignorant może pisać, że coś jest kategorycznie użyteczne, a coś nie.

    --
    pozdrawiam,
    Przemysław Osmański, SoftSYSTEM

  • 63. Data: 2011-03-08 22:56:47
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-03-08 23:29, slawek pisze:

    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości grup
    >
    > O, to ty silnik potrafisz naprawić!

    Tak. Mechanika to nauka o obsłudze młotka. W warsztacie
    hamiltoniany wiszą i smar z nich kapie. Smar po renormalizacji
    podawany jest w stołówce studenckiej.

    bartekltg

  • 64. Data: 2011-03-08 23:18:18
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Tue, 08 Mar 2011 23:49:02 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >Ale zgoda, jest to dodatek w nazwie mający przyciągać
    >studentów. Wcześniej modne było 'marketing i zarządzanie'.

    Tylko problem jest taki ze przyciagnieci slowem "informatyka"
    zapominaja ze oprocz "informatyki" ejst jeszcza ta druga polowa.

    Czo takiego wydarzylo sie gdy Wydzial Elektroniki PW zmienil nazwe na
    Wydzial Elektroniki i Technik Informacyjnych. Tlumy zaczely walic na
    Wydzial, tylko po to aby jednego razu prawie caly rok obalil Uklady
    Elektroniczne i Teorie Obwodow.

    Przeprowadzono sledztwo dziekanskie z wywiadami ze studentami.
    Odpowiedz studentow byla jak jedan maz: BO NAS UKLADY ELEKTRONICZNE
    ZUPELNIE NIE INTERESUJA. MY CHCEMY PROGRAMOWAC KOMPUTERY.

    Niestety, nei dalo sie wyeliminowac Ukladow Elektronicznych bo Wydzial
    przyznawal dyplom inzyniera elektronika. Trzeba wiec bylo wyeliminowac
    nieco studentow.

    Podobne problemy raportuja koledzy wykladowcy z MIMUW. Czesc swiezych
    studentow jest zszokowana ze musza studiowac matematyke, i to na takim
    poziomie. Ale tez nei da sie nic zrobic: MIMUW daje dyplom matematyka

    A.L.

  • 65. Data: 2011-03-08 23:45:42
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > odsysanie studentów do przemysłu i nie ma komu zostawać.

    > Inne niż kilkukrotnie sztukowany język który może i czerpał z ciekawych
    > pomysłów ale skończył jako karykatura z pierdyliardem standardów,
    > przeróbek, dodatków i zacofań. Pomimo kilku warstw tapety o nazwie
    > Delphi niewiele można zdziałać. Straszy jako zombie po uczelniach i paru
    > firmach ktorym nie opłaca się przepisywać softu. Poza tym już *po*
    > wymarciu co tlumaczy dlaczego nowoczesnym go nazwać trudno. U nas
    > popularnośc zdobył chyba głównie przez cieżką pracę Ctrl-C, Ctrl-V

    Bieleckiego bym nie ignorował. Owszem nie miał facet talentu
    przekazywania wiedzy, ale samą wiedzę miał niezwykle rozległą. To chyba
    jedyna jak do tej pory osoba z Polski, która zasiadała w komitecie
    standaryzacyjnym ANSI C++. W liceum Pan Bielecki został zwycięzcą
    Olimpiady Matematycznej. To zaszczytny tytuł. Aczkolwiek zgadzam się,
    większość jego książek pokazuje, że był znakomitym specjalistą,
    natomiast talentu przekazywania wiedzy nie miał...

  • 66. Data: 2011-03-09 00:12:25
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 09 Mar 2011 00:45:42 +0100, "R. P."
    <r...@w...to.wp.pl> wrote:

> [...]
    >większość jego książek pokazuje, że był znakomitym specjalistą,
    >natomiast talentu przekazywania wiedzy nie miał...

    Dlaczego?... Bylem jego studentem, mam kupe jego ksiazek i nie widze
    dlaczego mialby miec problemy z przekazywaniem wiedzy

    A.L.

  • 67. Data: 2011-03-09 00:30:42
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2011-03-09 00:18, A.L. pisze:

> [...]

    > Odpowiedz studentow byla jak jedan maz: BO NAS UKLADY ELEKTRONICZNE
    > ZUPELNIE NIE INTERESUJA. MY CHCEMY PROGRAMOWAC KOMPUTERY.

    Też słyszałem o podobnych przypadkach. Te 'dziwne
    przedmioty' spychane są do roli 'michałków'. Z drugiej
    strony człowiek po maturze nie ma pojęcia co to studia,
    co gdzie trzeba robić i często, co go tak naprawdę interesuje.

    > Niestety, nei dalo sie wyeliminowac Ukladow Elektronicznych bo Wydzial
    > przyznawal dyplom inzyniera elektronika. Trzeba wiec bylo wyeliminowac
    > nieco studentow.

    Ciekawe jak by to wyszło na prywatnej uczelni. Państwowa
    traci finansowo na stracie studentów, ale nie tyle.

    Namnożyło się ostatnio różnych kierunków zamawianych.
    Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

    > Podobne problemy raportuja koledzy wykladowcy z MIMUW. Czesc swiezych
    > studentow jest zszokowana ze musza studiowac matematyke, i to na takim
    > poziomie. Ale tez nei da sie nic zrobic: MIMUW daje dyplom matematyka

    Poziom chyba rzeczywiście spada (reforma;]), ale:
    informatykom dają tytuł informatyka. Jest to osobny od matematyki
    kierunek. I poziom matematyki jest tam mimo wszytko niższy.
    Analiza czy GAL(algebra liniowa) są okrojone. Za to ładują
    im matematykę dyskretną i rozszerzony tzw wstęp do matematyki
    (teoria mnogosci, logika..).
    Pisałęm ten akapit z innym zamysłem, ale też doszedłem do
    wniosku, że jeśli ktoś przyszedł na informatykę, czyli
    klapanie stron w php to zderzy się z niespodziewaną ilością
    matmy.

    Pozostaje jeszcze JSIM, gdzie ambitni mogą robić oba
    licencjaty (mat+inf) w 4 lata.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 68. Data: 2011-03-09 03:01:38
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 09 Mar 2011 01:30:42 +0100, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >
    >Ciekawe jak by to wyszło na prywatnej uczelni. Państwowa
    >traci finansowo na stracie studentów, ale nie tyle.

    Tak by wyszlo

    http://tinyurl.com/4f65or3

    "...Wykladowca Politechniki Koszalinskiej oblal grupe studentów, bo
    nie umieli. Ktos z wladz uczelni kazal jednak studentom wpisac
    zaliczenia, by Politechnika nie stracila dotacji. Kanclerz
    Politechniki przyznal publicznie, ze tak sie dzieje na jego uczelni i
    twierdzi: - To zjawisko powszechne w szkolach wyzszych. Ministerstwo
    Nauki i Szkolnictwa Wyzszego: - Nic o tym nie wiemy
    ..
    Mam ochote pogratulowac kanclerzowi Wezgrajowi odwagi. Wstal i glosno
    powiedzial: takie praktyki maja miejsce wszedzie. Z drugiej strony zas
    czuje potworny niesmak. - komentuje sprawe w GK24.pl Joanna
    Krezelewska, dziennikarka "Glosu Koszalinskiego" obecna podczas
    debaty. - Oto czlowiek, który na debacie reprezentuje uczelnie.
    Powinien spojrzec na twarze mlodych ludzi, których osobowosc równiez
    on ksztaltuje na uczelni i obiecac, ze sprawa sie zajmie, bo dla niego
    liczy sie jakosc ksztalcenia. Ze winni zostana napietnowani, bo to
    niedopuszczalne. Oj, zebym nie dozyla czasów, kiedy policjant powie,
    ze nie zamknie zlodzieja, bo wszyscy kradna - dodala..."

    Ale to chyba panstwowa a nie prywatna...

    A.L.

  • 69. Data: 2011-03-09 04:11:23
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On 9 Mar, 00:45, "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
    wrote:

    > Bieleckiego bym nie ignorowa . Owszem nie mia facet talentu
    > przekazywania wiedzy, ale sam wiedz mia niezwykle rozleg . To chyba
    > jedyna jak do tej pory osoba z Polski, kt ra zasiada a w komitecie
    > standaryzacyjnym ANSI C++. W liceum Pan Bielecki zosta zwyci zc
    > Olimpiady Matematycznej. To zaszczytny tytu . Aczkolwiek zgadzam si ,
    > wi kszo jego ksi ek pokazuje, e by znakomitym specjalist ,
    > natomiast talentu przekazywania wiedzy nie mia ...

    Odnosi sie wrazenie ze pod niektorymi ksiazkami ten naprawde
    wybitny fachowiec tylko sie podpisal, moze dla pieniedzy?
    ... jesli o tym samym Bieleckim mowimy.
    Pozdrawiam

  • 70. Data: 2011-03-09 06:06:39
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 23:50:15 +0100, Przemek O. napisał(a):

> [...]
    > syntaktyczny, lub z urodzenia woli {} zamiast begin..end :)
    >
    > Tylko ignorant może pisać, że coś jest kategorycznie użyteczne, a coś nie.

    Uzyteczne - mialem na mysli obecnie uzywane.

    Chodzilo mi o to, ze gdyby wymagac na uczelniach pisania w srodowiskach,
    ktore sa aktualnie wykorzystywane w praktyce taki student zaraz po
    skonczeniu studiow moglby o sobie w CV napisac, ze ma 4 latenie
    doswiadczenie w np. takim .NET C#.
    Tak samo mozna powiedziec o nauce programowania PLC , czy urzadzen
    mobilnych (ale nie tych sprzed 10ciu lat), lecz tych, ktore sa obecnie
    uzywane w przemysle i na rynku.