eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingProgramowanie gier na 8-bit... › Re: Programowanie gier na 8-bit...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie gier na 8-bit...
    Date: Sun, 18 Dec 2016 01:09:27 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 42
    Message-ID: <o34k3o$jio$1@node1.news.atman.pl>
    References: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-70-119-159.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1482019768 20056 89.70.119.159 (18 Dec 2016 00:09:28
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Dec 2016 00:09:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.5.1
    In-Reply-To: <5855b2fb$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:210101
    [ ukryj nagłówki ]

    On 17.12.2016 22:49, Luke wrote:
    > Dear All,
    >
    > Czytając nostalgiczne wspomnienia o polskiej grze "Mózgprocesor",
    > natknąłem się na cytat jej recenzji z "Bajtka", gdzie Marcin Przasnyski
    > napisał bardzo ciekawe zdanie o grach pisanych wówczas:
    >
    >> Nad grą pracują zastępy ludzi, którzy dysponują sprzętem PC i
    >> niezliczoną ilością gotowych procedur. Gry pisane są w języku
    >> strukturalnym i dopiero potem kompilowane i przekodowywane na Spectrum
    >> czy inny mikrokomputer.
    >
    > Mimo kwadransa googlowania, nie znalazłem w dzisiejszych zasobach
    > sieciowych czegokolwiek, co tę myśl pozwalało rozwinąć.
    >
    > W zasadzie moje wspomnienia z tamtego okresu wyglądają tak, że grę
    > pisało się w assemblerze. Praktycznie od zera na każdy komputer (dzisiaj
    > mówiąc - platformę). Bo nawet BASIC był na każdym komputerze inny i
    > programowania przenośnego przecież nie było...
    >
    > I nagle się okazuje, że wystarczy(ło) grę zakodować "strukturalnie" na
    > PC, a tu nagle jakby same powstają wersje na wszystkie 8-bitowe
    > komputery... Normalnie cross-kompilator wieloplatformowy z jakąś
    > ultraprzenośną biblioteką do programowania gier na tym PC musiał być...
    >
    > Czy autora poniosła fantazja? Czy było coś, co mi umknęło, a powinienem
    > o tym wiedzieć?

    To gra z 1986, nie z początków 70-tych.
    Pascal miał 16 lat, C 14.

    Kompilatory były różne, ale pewnie nie bawili się w pełną
    przenośność, tylko mieli "ZX dev.Kit" w którym mogł nawet być
    'crosskompilator', albo przynajmniej kompilator na PC zgodnym
    z tym z konsoli.

    Gdzieś czyałem, że wolfensteina, a mozę i dooma, pisano na
    Macintoshach.

    pzdr
    bartekltg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: