  • Data: 2015-09-02 11:52:06
    Temat: Re: Prośba o sprawdzenie schematu (przełącznik antenowy)
    Od: g...@s...invalid (Gof) szukaj wiadomości tego autora

    In pl.misc.elektronika P03 <p...@b...invalid.org> wrote:

    Hej,

    Zajrzałem po małej przerwie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Chyba bez sensu
    byłoby odpowiadać każdemu osobno, więc odpowiem w jednym poście :)

    sp6stz:

    > Ja bym to załatwił duplekserem ale to twój sprzęt i twoja decyzja ;-)

    W czym duplekser będzie lepszy, niż takie przełączanie anten? Mam wrażenie
    (może mylne), że duplekser wprowadzi mi więcej tłumienia, niż przekaźniki.

    janusz_k:

    > 1. Dławiki, wg mnie 470uH jest za mało dla niskich częstotliwosci,
    > dałbym więcej.

    Przy 1MHz (jednak nie chcę niżej schodzić, tzn. do niższych częstotliwości
    raczej zrobię kiedyś osobną antenę i odbiornik) wychodzi reaktancja prawie
    3 kohm... myślisz, żeby dać większe dławiki, nawet 1 mH albo więcej?

    > 2. C3 i C5 zbocznikowałbym 1n i 10n ceramiczne jak to ma "chodzić" do
    > 30M i więcej.

    Ok.

    > 3, bazę t2 zwierałbym do masy drugim stykiem k2, aby ograniczyć
    > uszkodzenie od nadawania.

    A może pójść jeszcze dalej i podpiąć do bramki T2 dwie diody do zasilania,
    tak jak zabezpieczane są układy scalone? Tak jak np. tu:

    http://pierrick.calvet.free.fr/Tips_files/IC_Input.j
    pg

    > 4. C2 i C4 jako filtrujące wcz są za duże, w zalezności od producenta
    > 1u przestaje być kondesatorem w okolicach 10M-30M, dałbym mniejsze
    > ceramiczne i kilka, od 1n do 100n.

    Ok, tak zrobię.

    P03:

    > Zamieniłbym miejscami rezystory R5 i R6

    W sumie jak tak patrzę, to racja - tylko pytanie, czemu w oryginalnym
    MiniWhip są właśnie takie wartości i ten wzmacniacz działa...

    > http://www.sentex.ca/~mec1995/circ/Activ8/activ8.htm

    Dzięki za tego linka - ten wzmacniacz chyba rzeczywiście będzie lepszy, tylko
    przerobię go na zasilanie przez kabel antenowy.

    Pytanie może naiwne - w tym wzmacniaczu, do którego linka dałeś, da się
    regulować wzmocnienie napięciem zasilającym? To byłoby najwygodniejsze...

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/