  • 1. Data: 2010-01-27 10:16:23
    Temat: Re: Proste pytanie dot. prostownika do aku...
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Tomasz Babiński" <b...@g...com> napisał w
    wiadomości
    news:e464bc8a-36c9-44fb-aa1d-73831feb9059@b9g2000yqd
    .googlegroups.com...
    Witam,

    > Wg opisu tego schematu: http://www.msi.pl/~mephisto/prostownik_schemat.jpg
    > powinno się zastosować transformator dający na wtórnym 20V. Jaki
    > ewentualnie
    > zakres Waszym okiem wchodzi tutaj także w grę? Mam na myśli górny i
    > dolny zakres
    > napięcia wyjściowego transformatora przy którym układ będzie działał
    > zgodnie
    > z przeznaczeniem.
    > Jestem raczej mocno początkujący jeżeli chodzi o elektronikę ;-)

    Gdzieś kiedyś widziałem ten schemat (raczej dawno).
    Osobiście przypuszczam (głowy za to dawał nie będę), że jest błędny - nie ma
    żadnego podłączenia do + akumulatora, które pozwalało by kontrolować jego
    napięcie. Nie słyszałem o ładowaniu akumulatorów bez kontroli napięcia na
    nich.

    Nigdy nie montowałem układów, których działania nie rozumiałem i to
    podejście uważam za słuszne.
    Najpierw upewnij się, że absolutnie rozumiesz jaka jest funkcja każdego
    elementu i jak to w całości działa, potem montuj.
    P.G.