  • Data: 2017-11-29 11:23:29
    Temat: Re: Prosty generator pseudolosowy 8bit z limitem
    Od: "M.M." <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, November 29, 2017 at 10:19:11 AM UTC+1, slawek wrote:

    > Złe nastawienie.
    Ale czyje? Moje nastawienie? A jakie masz wyobrażenie o moim
    nastawieniu, poprawnie zdekodowałeś moje nastawienie?

    > Czytałeś? Czy tylko tak ci się wydaje? Jak nie czytałeś to przeczytaj
    > - głupszy od tego nie będziesz.
    Ale co czytałem i co mi się wydaje? A głupszy może będę od tego, bo
    czas nie jest z gumy i nie będę mógł w tym czasie robić czegoś innego.

    > Przeczytaj rozdział o generatorach w Numerical Recipes, obejrzyj
    > sobie jak jest napisany generator w jakiejś bibliotece Open Source,
    > np. GSL czy Scipy, ew. CERNLIB. Dogłębnie poznaj czym jest "Mersenne
    > Twister".
    Dlaczego mam to czytać i dogłębniej poznawać?

    > Ale przede wszystkim określ czym dla ciebie są liczby losowe.
    Chyba zwracasz się do osoby zakładającej wątek :)

    > Poszukaj pakietu "Die hard" do testowania liczb losowych. Wymyśl swój
    > generator. Puść przez testy. Spróbuj uzasadnić matematycznie że twój
    > generator to akurat to co ci potrzebne.
    Kiedyś to robiłem, testowałem różne odmiany generatorów fibonacciego.
    Moje wnioski są takie: generatory fibonacciego są dużo szybsze od
    ranluxa, i (dobrze sparametryzowane) zazwyczaj przechodzą testy tak
    samo dobrze ranlux, chociaż g. f. mogą wymagać dłuższej inicjalizacji i
    większej ilości pamięci. Tyle że ta rozmowa chyba była o czymś
    całkiem innym. Chcesz zmienić temat na generatory fibonnaciego?
    Chętnie poczytam taki wątek, a może i coś napiszę.

    > Jeżeli twój hardware na to pozwala to dolutuj hardwareowy generator.
    > Uwaga: odczyt z wiszącego pinu NIE daje liczby losowej.
    To już totalnie odlecieliśmy, moim zdaniem daje liczbę losową, ale
    rozkład jest baaaardzo nierównomierny.

    > Co do asemblera: zwykle program w C jest równie dobry jak asembler.
    Ja też mówię że zwykły C jest równie dobry jak asm, o ile w C można
    optymalnie wykorzystać specyficzne cechy sprzętu.

    > Chyba że nie jest. Ale aby tak było musisz znać asembler w stopniu
    > przy którym nie ma znaczenia czy w asemblerze napiszesz 20 linijek
    > czy 100.
    No pewnie.

    > I najważniejsze: napisz sobie na tekturce odpowiedź na proste pytanie
    > - DLACZEGO STANDARDOWY GENERATOR LICZB LOSOWYCH JEST ABSOLUTNIE NIE
    > DO PRZYJĘCIA?
    Ja zrozumiałem tak: ponieważ działa za wolno i być może za dobrze.
    Mnie w 99% zastosowań wystarcza generator liniowy lub mersen lub
    ranlux lub fibonnaci.