  • Data: 2017-11-29 19:29:33
    Temat: Re: Prosty generator pseudolosowy 8bit z limitem
    Od: "AK" <n...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał:

    > Bo chciałeś szybko a OGÓLNY algorytm modulo jest wolny. Algorytm dla
    > konkretnej wartości (np. modulo 45) czasami jest dużo szybszy - w sumie
    > myślałem, że to jest oczywiste dla Ciebie.

    Czasami czasami... Sprawdzales czy to ma _jakiekolwiek_ znaczenie ?

    >Obawiam się, że generator zaimplementowany na liczbach zmiennoprzecinkowych
    > nie będzie szybki, a tu jeszcze jedno mnożenie na skalowanie...

    Przeciez to jest pokaznie ogolnej zasady.
    Nawet w standardowym C jest rand() dajacy integer.
    O specjalizowanych bibliotekach/algorytmach nawet nie wspomne (MT, SFMT).

    > To wszystko prawda, ale do czego pijesz?

    Do tego zeby _wpierw_ poznac choc "nieco" teorii a nie rzucac
    sie niepotrzebnie na napisanie najszybszego na swiecie generatora
    Moge sie zalozyc o wiele, ze ta wypasna "szybkosc" na cholere
    bedzie interlokutoprowi potrzebna.

    PS: Co do wolnego % nawt w fp to mozna bylo byc pewnym w "moich czasach"
    (brak/slaby/osobny komprocesor). Dzis to chyba wyglada zupelnie inaczej :)

    PS1: Od lat piszę na usenecie:
    Po czym poznac nieopierzonego programistę C?
    Po tym, ze zanim chocby jedna linijke napisze juz "optymalizuje"...

    AK