  • 1. Data: 2020-05-03 13:48:25
    Temat: Prosty, tani wyświetlacz mono do pi / framebuffer
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Potrzebuje wpiąć do Pi (zero) wyświetlacz mono o dużym gabarycie, ale
    może mieć kiepską rozdzielczość. Typowy LCD 12864 jest ok. Przyciski
    zbędne. Najlepiej jak by łaczyło się małą ilością drutów. UART albo SPI
    jest ok.

    Ma ktoś namiar na taki tani element? Mogę go zrobić samodzielnie, ale
    zajmie mi to kilka dni, może znajdzie się jakiś gotowiec? Czyli szukam
    dużego, mało rozdzielczego wyświetlacza mono, podpinanego jak
    najmniejszą wiązką drutu, 3.3V, do Pi.

    Z poziomu Pi sterowanie będzie z Pythona, będzie tablica bajtów wysyłana
    na wyświetlacz, organiacja liniowa.

    Cal: wyświetlenie nastu parametrów pracy pewnego urządzenia w celach
    diagnostycznych.

    PS. Najtaniej wychodzą gotowce od drukarek 3D, ale może ktoś zna
    ciekawsze rozwiązanie.

  • 2. Data: 2020-05-03 14:08:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 May 2020 13:48:25 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Cal: wyświetlenie nastu parametrów pracy pewnego urządzenia w
    > celach
    > diagnostycznych.

    Wyświetlacz masz w telefonie. Mamy 21 w. dedykowane ekrany są demodé
    i najczęściej zbędne.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2020-05-03 14:39:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/05/2020 14:08, Marek wrote:
    > Wyświetlacz masz w telefonie.

    To ma wisieć, docelowo na stałe. Telefon będzie znacznie bardziej
    kłopotliwy w takiej roli.

  • 4. Data: 2020-05-03 14:59:52
    Od: Anonymous <n...@i...invalid>

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    Mam coś takiego, stosuję w jednym wyrobie.
    128x64, 3v3, SPI, podświetlanie 5mA, dość duży; okno około 72x40. Niski,
    szkło+PCB, bez blach. Podłączenie z rastrem 2,54. Za 100+wysyłka. Nówka
    szt. Zafoliowany.

    Jak jesteś zainteresowany to się odezwij podeśle fotkę.

    Pozdrawiam

    jp

  • 5. Data: 2020-05-03 15:05:20
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Podeślij. Mam prawdziwy email. Musze ocenić czy łatwiej mi to będzie
    przymocować do wydruku 3D niż stardardowy 12864. Gdzies zaoszczędze
    kilka dni żeby stracić gdzie inedziej, a to jednorazowy projekt.

  • 6. Data: 2020-05-03 15:18:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 3 May 2020 14:39:02 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > To ma wisieć, docelowo na stałe. Telefon będzie znacznie bardziej
    > kłopotliwy w takiej roli.

    Do monitorowanie na stałe używam tanich tabletów przymocowanych do
    obudowy maszyn albo ścian.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-05-03 16:02:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.05.2020 15:18, Marek wrote:

    > Do monitorowanie na stałe używam tanich tabletów przymocowanych do
    > obudowy maszyn albo ścian.

    A konkretnie?
    Bo moje doświadczenia są takie, że prędzej czy później ktoś coś naklika
    i zepsuje albo wpuści aktualizację, która wszystko rozwali.
    A jak nie, to bateria spuchnie, bo przeładowana non stop.

    --
    Mirek.

  • 8. Data: 2020-05-03 16:09:53
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    heby wrote:

    > Podeślij. Mam prawdziwy email. Musze ocenić czy łatwiej mi to będzie
    > przymocować do wydruku 3D niż stardardowy 12864. Gdzies zaoszczędze
    > kilka dni żeby stracić gdzie inedziej, a to jednorazowy projekt.

    Poszło

    --
    jp

    www.flowservice.pl
    www.flowsystem.pl

  • 9. Data: 2020-05-03 16:10:29
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 03.05.2020 13:48, heby wrote:
    > Cześć.
    >
    > Potrzebuje wpiąć do Pi (zero)

    A fuj! Linux? ;)

    > wyświetlacz mono o dużym gabarycie, ale
    > może mieć kiepską rozdzielczość. Typowy LCD 12864 jest ok. Przyciski
    > zbędne. Najlepiej jak by łaczyło się małą ilością drutów. UART albo SPI
    > jest ok.

    A nie prościej po hdmi skoro już go mamy?
    Nie wiem co rozumiesz przez duży gabaryt i co przeszkadza kolor.
    Do tego taki TFT czy IPS z reguły jest wyraźniejszy od tych mono.
    zwłaszcza z niebieskim podświetlaniem.

    --
    Mirek.

  • 10. Data: 2020-05-03 16:26:21
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    heby wrote:

    > Podeślij. Mam prawdziwy email. Musze ocenić czy łatwiej mi to będzie
    > przymocować do wydruku 3D niż stardardowy 12864. Gdzies zaoszczędze
    > kilka dni żeby stracić gdzie inedziej, a to jednorazowy projekt.
    Chip ST7565 czy coś takiego
    jp

    --
    jp