  • Data: 2016-09-28 14:30:55
    Temat: Re: Prowadzenie Ethernetu na zewnątrz
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-27 o 14:53, ToMasz pisze:

    > Puść ten kabel w rurze pex al pex. bęziesz miał wodoodporne, w ekranie
    > alu i jednym "szlagiem" łopaty takiego pexa nie przetniesz. A rure
    > możesz nawet z odzysku dostać gratis

    Jaka jest orientacyjna trwałość takiego rozwiązania?
    Załóżmy, że puszczę sobie w ten sposób jedną rurę z dwoma-trzema kablami
    ethernetowymi (na zapas) do skrzynki przy bramie. Drugą mógłbym
    przeciągnąć do sąsiedniego budynku gospodarczego, mieszczącego m.in. garaż.

    Czy w jakiś czas później mogę bez obaw położyć na podwórku kostkę albo
    wylać asfalt, generalnie odcinając sobie łatwy dostęp do tych kabli?
    Mogę liczyć na to, że przetrwają parę dekad?

    Kable zasilające 230V jak rozumiem powinienem puścić osobnymi rurami?