  • Data: 2016-10-24 21:12:41
    Temat: Re: Prowadzenie masy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    >No ja się domyślam, że w latach 70. tyrystory GTO i tranzystory IGBT
    >to było fantasy. Ale mamy rok 2016 i one kurwa istnieją! Wyjmij głowę
    >z 40-letniego zamrażalnika marki Mińsk.

    Tyrystory zwykle dalo/daje sie wylaczac drugim tyrystorem.
    To stosowano wlasnie gdzies w latach 70.
    A kto wie czy nie wczesniej
    https://en.wikipedia.org/wiki/High-voltage_direct_cu
    rrent#Mercury_arc_valves

    Choc opisu by wynikalo, ze sie wylaczyc nie daly ... i mogly tylko
    zasilac silniki synchroniczne ? Dziwne to troche..

    J.