eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzednie szyby › Re: Przednie szyby
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: Filip <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przednie szyby
    Date: Sun, 28 Oct 2012 19:23:19 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <k6jt6m$mpi$1@news.task.gda.pl>
    References: <k6ittb$gjo$1@usenet.news.interia.pl>
    <508d0da9$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <508d1648$1@news.home.net.pl> <k6jao5$lpt$1@node2.news.atman.pl>
    <k6jpfh$tui$1@usenet.news.interia.pl> <k6jq9t$9pi$1@solani.org>
    <k6jqve$kl$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-203-27.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1351448598 23346 89.69.203.27 (28 Oct 2012 18:23:18 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Oct 2012 18:23:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:16.0) Gecko/20121010 Thunderbird/16.0.1
    In-Reply-To: <k6jqve$kl$1@usenet.news.interia.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 121028-0, 2012-10-28), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2470222
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-10-28 18:45, Kuba (aka cita) pisze:
    >
    >> BMW stosowało podobny wynalazek, gdy auto było *sztywne* ...
    >>
    > nie słyszałem.
    > BMW stosowało:
    > 1. akumulator ciepła, który przez jakiś czas od zgaszenia silnika
    > utrzymywał pewną ilość ciepła
    > 2. elektryczny dogrzewacz cieczy chłodzącej silnika. Urządzenie
    > przyspieszało nagrzewanie silnika, a to w konsekwencji powodowało
    > szybsze nagrzewanie wnętrza auta. W Audi dogrzewacz, o którym
    > wspomniałem był na wyjściu z głowicy, na wężu doprowadzającego wode do
    > nagrzewnicy. Nagrzewanie silnika tym systemem było znikome.
    >
    Słuchaj Kuba aka cita. Po pierwsze, nie w każdym BMW są dwa termostaty.
    Zależy wszystko od wersji skrzyni biegów, silnika oraz rocznika. W
    jednym były dwa termostaty w innym nie. Po drugie, nie wiem w jakim
    modelu i w jakiej wersji wyczytałeś o akumulatorze ciepła, ja o czymś
    takim nie słyszałem. BMW ma zabezpieczenie takie, że po zgaszeniu
    silnika nie leci ciepłe powietrze (to ma za zadanie utrzymać jak
    najdłużej ciepły silnik), mój silnik zimą przy -10 chłodzi się dobre 4-5
    godzin, zanim wskazówka od cieczy chłodzącej spadnie do zera. Po
    trzecie, nie słyszałem o elektrycznym dogrzewaczu cieczy chłodzącej.
    Natomiast webasto jak najbardziej. W niektórych wersjach webasto
    dogrzewa silnik automatycznie, w niektórych wersjach mamy możliwość
    sterowaniem webasto (po wyłączeniu silnika). Po czwarte, BMW posiada
    system automatycznego przewietrzania wnętrza. Dmuchawa uruchamia się co
    jakiś czas celem przewietrzania. Dzięki temu zimą nie parują przednie
    szyby. O tym nie doczytałeś...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: