    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Przedużacz USB aktywny, ale z przetwornicą
    Date: Mon, 9 Jul 2018 20:26:09 +0200

    On 7/7/2018 2:45 PM, Uncle Pete wrote:
    > Spróbowałbym na końcu kabla dać zwykły aktywny hub, czyli z własnym
    > zasilaniem.

    Nie, nie mam tam gniazda do zasilania.

    Nie moge też zasilania do HUBa ciągnąć razem z kablem USB bo praktycznie
    wszystkie HUBy są zasilane ze sztywnego 5V (tak, debile sa również wśród
    projektantów) oraz dodatkowo HUBy zasilane mają czasem skutki uboczne
    wpychając swoje zasilanie na stronę sygnału z komputera generując masę
    dziwnych objawów jak nie wstawanie, kłopoty z usypianiem, popiskiwanie
    itp zjawiska przyrodnicze. Dodatkowo chińczycy sprzedają kable od razu z
    dziurą na 5V ale nie mam jak ich wykorzystać.

    Nawet gdybym tam poprawadził >5V to czeka mnie rękodzieło na końcu w
    postaci przetwornicy do 5V. Wychodzi druciarstwo. Zrabialne w kilka
    godzin, ale druciarstwo.

    > I generalnie 3-5 m to nie jest za duża
    > długość dla kabla USB 2.0, powinien tylko być dobrej jakości.

    Jeśli urządzenie wcina 300mA to spadki są dramatyczne nawet na super
    kablach. 5m to nie przelewki.

    Kabel ma być na końcu estatyczny. Małe, grubsze gniazdko i koniec.
    Całość jest do ogarnięcia na poziomie elektrycznym w jednej obudowie bez
    udziwnień jak dodatkowe zasilanie.