  • Data: 2016-09-28 10:20:41
    Temat: Re: Przejściówka IDE-SATA
    Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-27 o 22:27, Adam pisze:

    > Do dyskietek to po pierwsze opisany jako FDD (a nie IDE), a po drugie
    > w przyrodzie raczej nie występowały po dwa kontrolery FDD. Chyba raz
    > tylko widziałem podwójny w jakimś kompie przemysłowym.
    > Natomiast sam napęd na taśmie (pierwszy/drugi) był rozróżniany przez
    > przeplot.

    I owszem,tak to zwykle (chyba nawet ZAWSZE) określano łącze dedykowane
    pod dyskietki. Ale tylko w sytuacji gdy na płycie znajdowało się kilka
    łączy IDE zdaje się to mieć uzasadnienie. W wypadku nowszych płyt
    głównych takie dyskietki to już czysta egzotyka.. Więc nie ma potrzeby
    aby takie jedyne łącze na płycie dedykować jako extra do dyskietek.

    Nie za bardzo się na tym znam. A więc trochę lamerskie pytanie -
    chciałem wykorzystać taśmę z starego kompa, a więc czy ma znaczenie
    którą taśmą podłączę napęd DVD w nowszym kompie? Którą tzn - od tą
    dyskietek, czy od cd/dvd ? Wyglądają identycznie, ale czy czymś się różnią?