  • 1. Data: 2011-01-25 12:11:30
    Temat: Przekierowane za granicą
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Jeszcze jedno pytanie o przekierowanie. Czy ustawiając bezwarunkowe
    przekierowanie wszystkich rozmów na Polski numer (ale nie pocztę
    głosową) i mając za granicą (UE) WŁĄCZONY telefon, opłata będzie jak za
    połączenie krajowe czy połączenie w roamingu?
    W internecie znalazłem wykluczające się odpowiedzi.

    Niezależnie od odpowiedzi na powyższe zakładam, że przy telefonie nie
    mającym połączenia z siecią opłata będzie jak za krajowe, czy słusznie?
    Czy tutaj z kolei ma znaczenie, czy telefon został wyłączony
    (niedostępny) czy stracił zasięg (nieosiągalny) i kraj w którym się
    ostatnio znajdował?

  • 2. Data: 2011-01-25 12:20:23
    Temat: Re: Przekierowane za granicą
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 13:11:30 +0100, XYZ wrote:
> [...]
    >połączenie krajowe czy połączenie w roamingu?
    >W internecie znalazłem wykluczające się odpowiedzi.

    teoria mowi ze wylacznie krajowe.
    przy _bezwarunkowym_ nie powinno miec znaczenia gdzie telefon jest
    wlaczony.

> [...]
    >Czy tutaj z kolei ma znaczenie, czy telefon został wyłączony
    >(niedostępny) czy stracił zasięg (nieosiągalny) i kraj w którym się

    IMO ma znaczenie - przy utracie zasiegu sieci o tym nie wiedza,
    przynajmniej przez pewien czas i kieruja polaczenie za granice.

    J.

  • 3. Data: 2011-01-25 12:50:22
    Temat: Re: Przekierowane za granicš
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 25.01.2011 13:20, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > IMO ma znaczenie - przy utracie zasiegu sieci o tym nie wiedza,
    > przynajmniej przez pewien czas i kieruja polaczenie za granice.

    No teraz to nawet twoja odpowiedź sobie przeczy :) Najpierw piszesz, że
    opłata tylko jak za krajowe, a w drugiej części mówisz, że w
    rzeczywistości to ma znaczenie bo połączenia są przez pewien czas
    kierowane za granicę -- no ale jakie to ma znaczenie skoro i tak jest
    pobierana stawka jak za krajowe? :)

  • 4. Data: 2011-01-25 12:58:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 13:50:22 +0100, XYZ wrote:

> [...]
    >rzeczywistości to ma znaczenie bo połączenia są przez pewien czas
    >kierowane za granicę -- no ale jakie to ma znaczenie skoro i tak jest

    Nie tyle przecze co rozwijam w niepytanym kierunku :-)

    Przy bezwarunkowym przekierowaniu nie powinno to miec znaczenia, bo
    krajowy operator powiniem bezwarunkowo przekierowywac.

    Natomiast dla warunkowego przekierowania przy niedostepnosci bedzie
    mialo znaczenie czy krajowy operator o tej niedostepnosci juz wie, czy
    jeszcze nie.
    A swoja droga - nic sie tu nie zmienilo w ostatnich latach ?
    Moze juz nie trzeba transmitowac rozmowy niepotrzebnie w dwie strony ?

    J.

  • 5. Data: 2011-01-25 13:08:39
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 25.01.2011 13:58, J.F. wrote:

    > Nie tyle przecze co rozwijam w niepytanym kierunku :-)
    >
    > Przy bezwarunkowym przekierowaniu nie powinno to miec znaczenia, bo
    > krajowy operator powiniem bezwarunkowo przekierowywac.
    Wiem, że nie powinno, ale po prostu chcę się upewnić, a nigdzie nie
    znalazłem jasnej odpowiedzi. A pytam się, ponieważ chciałbym, gdy jestem
    za granicą, zrobić przekierowanie GSM->numer VoIP, lecz wciąż móc
    odbierać SMS-y.

> [...]
    > A swoja droga - nic sie tu nie zmienilo w ostatnich latach ?
    > Moze juz nie trzeba transmitowac rozmowy niepotrzebnie w dwie strony ?

    Na pewno zmieniło się to, że dzięki UE, że przkierowanie na pocztę
    głosową jest bezwarunkowo bezpłatne.

  • 6. Data: 2011-01-25 14:49:40
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    XYZ <j...@m...bin> dared to write:
    /ciach/

    Z wieloletniej praktyki u różnych opów na świecie potwierdzam, że przekierowanie jest
    zawsze wykonywane *z sieci operatora macierzystego* zgodnie z cennikiem połączeń. Nie
    ma znaczenia, gdzie aparat loguje się do sieci.

    Innymi słowy, przekierowując polską komórkę na polski VoIP zawsze płacisz jak za
    połączenie krajowe. Warunkowość czy bezwarunkowość przekierowań nie gra roli.

    Jeśli chodzi o "dzwonienie w obie strony" przy przekierowaniu warunkowym, to chyba
    jest jakieś nieporozumienie - w przypadku niedawnego logowania operator macierzysty
    oczywiście stara się wywołać ten telefon u opa zagranicznego, jednak po upływie
    "timeout" postąpi zgodnie z regułami przekierowań. Inna sprawa, że w takich
    przypadkach często wyskakuje sygnał błędu sieci zamiast poprawnego przekierowania.

    K.

  • 7. Data: 2011-01-25 15:27:38
    Temat: Re: Przekierowane za granic?
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-25 13:58, J.F. pisze:

    > Przy bezwarunkowym przekierowaniu nie powinno to miec znaczenia, bo
    > krajowy operator powiniem bezwarunkowo przekierowywac.

    I tak (prawie) zawsze było.

> [...]
    > A swoja droga - nic sie tu nie zmienilo w ostatnich latach ?
    > Moze juz nie trzeba transmitowac rozmowy niepotrzebnie w dwie strony ?

    Jeżeli sieć operatora macierzystego dysponuje siecią IN obsługującą ten
    ficzer, to tak się dzieje. W przeciwnym przypadku lata tam i z powrotem :-)

  • 8. Data: 2011-01-25 15:52:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Jan 2011 19:49:40 +0500, kashmiri wrote:
> [...]

    >Jeśli chodzi o "dzwonienie w obie strony" przy przekierowaniu
    >warunkowym, to chyba jest jakieś nieporozumienie - w przypadku

    No to masz praktyke za krotka lub za mala.
    Era nie widziala nic zdroznego w naliczeniu _dwoch_ oplat roamingowych
    np przy nieodebraniu polaczenia.
    "Bo my to wysylamy do zagranicznego operatora, a jak pan nie odbierze,
    to on to kieruje na poczte glosowa w Polsce i nalezy sie oplata za
    transfer w obie strony".

    Co oczywiscie wydaje sie nieporozumieniem ale coz zrobic.

    Od tego czasu unikam takich sytuacji, wiec trudniej zauwazyc czy sie
    cos zmienilo :-)

    J.

  • 9. Data: 2011-01-25 19:07:42
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> dared to write:

> [...]
    > "Bo my to wysylamy do zagranicznego operatora, a jak pan nie odbierze,
    > to on to kieruje na poczte glosowa w Polsce i nalezy sie oplata za
    /.../

    Czyli jednak... takie rzeczy to tylko w Erze. Reklamować, bo jest to niezgodne z
    cennikiem (a więc i umową).

    pzdr.
    k.

  • 10. Data: 2011-01-25 19:25:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 26 Jan 2011 00:07:42 +0500, kashmiri wrote:
    >J.F. <j...@p...onet.pl> dared to write:
    >/.../
    >Czyli jednak... takie rzeczy to tylko w Erze.

    Wydaje mi sie ze sami sobie tego nie wymyslili, wiec pewnie nie oni
    jedni.

    >Reklamować, bo jest to niezgodne z cennikiem (a więc i umową).

    No coz, obie pozycje zgodne z cennikiem, a az takich szczegolow chyba
    nie precyzowali.
    Dawno to bylo, moze sie zmienilo.

    A moze sie i nie zmienilo
    http://www.playmobile.pl/pl/obsluga-klienta/uslugi/r
    oaming/

    Poczta głosowa - usługa działa w roamingu. korzystanie z niej związane
    jest z dodatkowymi kosztami - połączenia przekierowane na pocztę
    głosową gdy użytkownik jest zajęty lub nie są płatne - abonent
    przebywający za granicą płaci za odebrane połączenie oraz za
    połączenie przekierowane na pocztę głosową.

    Jak widac takie rzeczy nie tylko w Erze.

    J.