eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekladnia CVT. › Re: Przekladnia CVT.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przekladnia CVT.
    Date: Tue, 19 Apr 2011 23:07:17 +0200
    Organization: -
    Lines: 32
    Message-ID: <m...@4...com>
    References: <ioa165$2amg$1@news.mm.pl> <ioa3na$a2e$1@news.onet.pl>
    <ioaar4$1qgm$1@news.mm.pl> <4da8b168$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
    <ioah37$251n$1@news.mm.pl> <iojhjn$dnf$1@news.onet.pl>
    <0...@n...yarross.net.pl> <iok2p1$j13$1@news.onet.pl>
    <u...@n...yarross.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1303247237 1150 82.143.187.50 (19 Apr 2011 21:07:17 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Apr 2011 21:07:17 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:28382
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 19 Apr 2011 21:44:30 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >Dnia Tue, 19 Apr 2011 15:30:18 +0200, J.F. napisał(a):
    >> No i akurat w silnikach DC nie ma problemu z utrzymaniem momentu -
    >Oj jest jest.
    >> moment zalezy od pradu, prad od grubosci drutu.
    >Zalezy od (U-SEM)/R oraz SEM=k*n*FI, gdzie FI to strumien wzbudzenia a n
    >predkosc obrotowa Ze wzrostem predkosci obrotowej SEM szybko rosnie i w
    >pewnym momencie nie da sie podtrzymac pradu twornika na wymaganym
    >poziomie i moment leci na leb. Zeby tego uniknac konieczne jest
    >zmniejszanie wzbudzenia, a z tym sensownie da sie poradzic w silnikach
    >obcowzbudnych oraz AC.

    Albo po prostu dysponowac odpowiednim napieciem zasilania.
    Trzecia mozliwosc to podzielenie uzwojenia wirnika na czesci i
    przelaczanie szeregowo-rownolegle. Nie stosowana .. ale czemu nie ?

    (do pewnego stopnia stosowana w silnikach AC - przelaczanie
    trojkat-gwiazda)

    Zmniejszania wzbudzania nie lubie. Stal pozwala na te ~1.5T i trzeba
    tyle dac, bo inaczej sprawnosc spada.

    >> Ale zapewnienie wysokiego momentu moze byc trudne - wymaga duzo miedzi i
    >> stali w silniku. Lepsza przekladnia.
    >Ale rozroznijmy przekladnie od skrzyni biegow. Silniki z kontrola
    >wzbudzenia moga nie potrzebowac skrzyni biegow.

    Zalezy od wymogow - te ze stalym wzbudzeniem tez moga nie potrzebowac
    :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: