eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzekładnia koronowa › Re: Przekładnia koronowa
  • X-Received: by 2002:a05:620a:953:b0:76f:52f:3f86 with SMTP id
    w19-20020a05620a095300b0076f052f3f86mr376029qkw.9.1694038579499; Wed, 06
    Sep 2023 15:16:19 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a05:620a:953:b0:76f:52f:3f86 with SMTP id
    w19-20020a05620a095300b0076f052f3f86mr376029qkw.9.1694038579499; Wed, 06
    Sep 2023 15:16:19 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!1.us.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.blueworldhosting.com!diablo1.usenet.blueworldhosti
    ng.com!peer03.iad!feed-me.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!news-out
    .google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!
    not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Wed, 6 Sep 2023 15:16:19 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <8...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=37.248.201.36;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 37.248.201.36
    References: <f...@g...com>
    <ud9vdk$qg4$1$Robert_W@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <e...@g...com>
    <8...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: Przekładnia koronowa
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Wed, 06 Sep 2023 22:16:19 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4974
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49109
    [ ukryj nagłówki ]

    środa, 6 września 2023 o 20:21:02 UTC+2 WM napisał(a):
    > środa, 6 września 2023 o 19:24:43 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
    > > środa, 6 września 2023 o 16:02:32 UTC+2 WM napisał(a):
    > > > środa, 6 września 2023 o 15:42:54 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
    > > > > W dniu 06.09.2023 o 14:53, WM pisze:
    > > > > > Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
    > > > > > Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
    > > > > > https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
    > > > > >
    > > > > > W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
    > > > > > https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
    re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
    > > > > >
    > > > > Sto lat temu miałem w zabawce, amfibii taką przekładnię. I ta korona
    > > > > była wytłoczona z blachy. Straciła kilka zębów. Do dziś mam doła z tego
    > > > > powodu.
    > > > >
    > > > > Robert
    > > > Chodzi mi o poważne zastosowania, w których ściśle zęby przylegają do siebie.
    > > > https://wiki.freecad.org/File:Crown-spur-gear-set_ex
    ample.png
    > > > W przekładni kątowej są siły poosiowe, a w koronowej chyba ich nie ma?
    > > > Tak sądzę, ponieważ koło o zębach walcowych prostych, raczej nie przenosi sił
    poosiowych.
    > > >
    > > > WM
    > > Zabawki to bardzo poważne zastosowanie. Wzbudzaja ciekawość co jest w srodku i
    dlaczego działa. Przekładnie o jakie pytasz raczej nie maja teraz powszechnie poza
    zabawkami powaznych zastosowań.
    > Zależy jakie kto ma zabawki.
    > Mechanizm różnicowy w Audi jest z przekładnią koronową.
    > https://youtu.be/XQka2W653Dw?si=Coxncnzdbz197sfA&t=1
    40
    >
    > Dotarłem do informacji producenta (Spirotec) o tym jakie zalety ma przekładnia
    koronowa:
    > - wysokie przełożenie,
    > - łatwy montaż z ograniczoną potrzebą regulacji,
    > - bezluzowa praca,
    > - wydajność i poziom hałasu porównywalny z przekładnią równoległą,
    > - brak siły osiowej.
    > https://spirotec.fr/vos-engrenages-a-la-carte/crown-
    gears/
    >
    > WM
    To ze akurat w jakims samochodzie została zastosowana nic nie znaczy bo najwięcej
    takich przekładni zostało uzytych w zabawkach. W cicha pracę nie wierzę. Ciche to za
    przekładnie hipoidalne i podobne. Taka z prostymi zębami musi wyć jak stary tramwaj z
    wyjebana na maksa przekładnia. To ze w przeciwieństwie do przekładni hipoidalne nie
    ma siły osiowej na kole atakującym to fakt, za to występuje ona na osi koła
    koronowego. Duża wada przekładni koronowej jest to ze w przeciwieństwie do przekładni
    hipoidalnej moment przenosi jeden zab, w hipoidalnej trzy zęby. Czyli koronowa przy
    tej samej przenoszonej mocy będzie mniejsza. Siła osiowa to zaden problem. W mostach
    samochodow uzywane sa przede wszystkim przekładnie hipoidalne lub podobne, ale nie
    koronowe, i siła osiowa w niczym nie przeszkadza a zwłaszcza w długowieczności takich
    przekładni. To czym się podniecać z przekładnia koronową?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: