  • 11. Data: 2018-04-19 13:51:32
    Temat: Re: Przełącznik odwracający polaryzację
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SnCu" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-04-19 o 11:55, Adam pisze:

    >OT:
    >Trolejbus, jak sama nazwa wskazuje, ma troleje, a nie pantograf.
    >Jedyny autobus z pantografem, jaki widziałem, to taki do
    >*statycznego* ładowania autobusu akumulatorowego:

    idzie nowe

    https://www.scania.com/group/en/worlds-first-electri
    c-road-opens-in-sweden/

    Pantografy ? No, przynajmniej pelniace obowiazki.
    Troleje ? raczej nie ...

    J.

  • 12. Data: 2018-04-19 14:49:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 12:58, Piotr Dmochowski pisze:

    > Jak pasuje ten przełącznik to może zrobić sterowanie pośrednie, przez
    > przekaźniki (albo nowocześnie tranzystory). W samochodach to powszechne
    > rozwiązanie, po co pchać wielki i toporny przełącznik skoro można dać
    > coś zgrabniejszego, co wystarczy do wysterowania cewki przekaźnika.
    > Ma to dodatkową zaletę, bo można dać przełącznik na trzy kabelki, a nie
    > sześć.

    Owszem, można.

    Ale to rozwiązanie tymczasowe, dopóki nie upoluję anteny w dobrym stanie
    lub nowej - czasem ktoś wyprzedaje stare zapasy.
    Na kilka tygodni (?) nie opłaca mi się bawić w przekaźniki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2018-04-19 18:35:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-04-19 o 14:49, Adam pisze:
    > to rozwiązanie tymczasowe
    Znając życie, to zezłomujesz auto razem z tym DPDT. :-)

    Robert

  • 14. Data: 2018-04-19 18:52:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Znając życie, to zezłomujesz auto razem z tym DPDT. :-)

    Raczej nie. Jestem zbyt leniwy ;)

    Antena elektryczna jest po to, aby sama wyjeżdżała po włączeniu auta.
    Nie lubię, jak coś nie działa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-04-19 19:53:31
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    > Raczej nie. Jestem zbyt leniwy ;)
    >
    > Antena elektryczna jest po to, aby sama wyjeżdżała po włączeniu auta.
    > Nie lubię, jak coś nie działa.

    a co tam padło? krańcówek nie ma? czy to one padły?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 16. Data: 2018-04-19 21:03:20
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-18 23:25, Adam wrote:
    > Witajcie.
    >
    > Potrzebuję do samochodu przełącznik trój-pozycyjny, w środku neutral:
    >
    > 1
    > 0
    > 2
    >
    > gdzie w pozycji 1 daje [+] [-]
    > a w pozycji 2 daje [-] [+]
    >
    > Najlepiej monostabilny, czyli samoczynnie wracający do pozycji 0.
    >
    > Prąd nie duży, max ok. 4A.
    >
    > Widział gdzieś ktoś takiego?

    przycisk z szyb elektrycznych spelnia wszystkie zalozenia i jest
    dostepny od kilku zlotych na allegro

  • 17. Data: 2018-04-19 23:43:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 19:53, tck pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a co tam padło? krańcówek nie ma? czy to one padły?

    Komutator wytarł się tak, że już szczotki wypadają ze szczotkotrzymacza.
    Sprężynki wypadły, jedną zmieliło.
    Poza tym bat do wymiany, ale to drobiazg.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2018-04-19 23:48:23
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 21:03, m4rkiz pisze:

    > przycisk z szyb elektrycznych spelnia wszystkie zalozenia i jest
    > dostepny od kilku zlotych na allegro

    Być może.

    Widziałem kilka (Lanos, MB115, Freenader, Pajero) ale OIDP to one dawały
    napięcie na jeden z drutów sterownika, a ten dopiero podawał napięcia na
    silnik.

    Muszę poszukać schematów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2018-04-20 00:01:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-04-19 o 23:48, Adam pisze:
> [...]
    >>> 0

> [...]
    >
    > Widziałem kilka (Lanos, MB115, Freenader, Pajero) ale OIDP to one dawały
    > napięcie na jeden z drutów sterownika, a ten dopiero podawał napięcia na

    Już widzę: ustrojstwo nazywa się "przełącznik podnoszenia szyby
    elektrycznej uniwersalny" - on odwraca bieguny.

    Dzięki :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2018-04-20 11:51:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Widziałem kilka (Lanos, MB115, Freenader, Pajero) ale OIDP to one
    >dawały napięcie na jeden z drutów sterownika, a ten dopiero podawał

    Moze w jakims bardzo starym samochodzie dawal bezposrednio.
    Potem sie skomplikowalo - rownolegle sterowanie z dwoch drzwi, blokada
    od kierowcy, opuszczanie/podnoszenie do konca - i sterownik stal sie
    konieczny.

    Jesli jednak jest miejsce na dwa przyciski - to trywialnie prosto
    realizuje sie to dwoma przelacznikami.

    J.