  • Data: 2018-04-04 11:32:45
    Temat: Re: Przeróbka na termowizję
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:Xt%wC.193035$Q...@f...ams1...
    On 2018-04-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Teraz ja nie rozumiem. Zdecydowanie jest bardzo silna zależność
    >pomiedzy
    >stezeniem CO2 a pochłanianiem np. w okolicach 2350nm - na to
    >normalnie
    >się zwraca uwagę robiąc standardowe FTIR bo ten pik jest bardzo silny
    >izolowany.

    Jak mierzysz na dystansie metra, to wysokosc piku zalezy od stezenia.
    A jak mierzysz na dystansie 10km, to juz nie zalezy, bo czy metr
    pochlonie 10%, 1% czy 0.1% fali, to juz zadna roznica - 10km nie
    przejdzie prawie nic :-)

    >Ale ze jak, uśrednione? W zakresie 500-4000nm CO2 ma 3 dość wąskie
    >zakresy pochłaniania, w tym najbardziej wyraźny przy w ww. Jak to
    >"scałkować" po tym zakresie to faktycznie może wyjść pomijalnie. To
    >dość
    >prosta cząsteczka i ma ograniczoną ilość możliwości wygibasów.

    No wlasnie chodzi o to, ze przy grubej warstwie nie interesuja nas
    pasma, w ktorych CO2 wyraznie pochlania, bo w nich na pewno wszystko
    zatrzyma,
    tylko te, przy ktorych prawie wszystko przepuszcza -
    tzn z naciskiem na "prawie", bo to "prawie" sie nagle staje bardzo
    istotne.

    I wchodzimy w obszary wykresu, ktory badacze "krotkodystansowi"
    niekoniecznie dokladnie zmierzyli.

    J.