eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzesyłanie danych pomiędzy moim układem a sterownikiem PLC/panelem operatorskim › Re: Przesyłanie danych pomiędzy moim układem a sterownikiem PLC/panelem operatorskim
    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przesyłanie danych pomiędzy moim układem a sterownikiem PLC/panelem
    operatorskim
    Date: Fri, 05 Feb 2010 22:05:12 +0100

    Paweł Sujkowski pisze:
    > Witam
    >
    > Nie powinno być problemu. Dla serii S7-300 czy -400 są procesory
    > komunikacyjne (np. CP340, 341) pozwalające w pewnych granicach
    > definiować swój protokół. Najbardziej typowe rozwiązanie, to takie że
    > PLC "agreguje" wszelkie dane z panelu, twojego urządzenia i wszystkie
    > wymiany są via PLC. Panel wykonuje interakcje z pamięcią PLC, jak i twój
    > program też się łączy z pamięcią PLC za pośrednictwem CP. Pozdrawiam

    Ja to bym dorzucił jakieś Twido za 577zł netto plus drugi RS232 za
    100zł. Z panelem może komunikować się na jednym porcie po Modbus a drugi
    port swobodnie programowany w ASCII obsłużyłby komunikację z
    urządzeniem. Wprawdzie w TWIDO trochę upierdliwe stosowanie funkcji
    komunikacyjnej EXCH ale cena tego PLC ( w najsłabszej wersji) kilka razy
    mniejsza niż moduł komunikacyjny do Siemensa. A i tworzenie własnego
    protokołu do CP nie jest chyba zbyt proste. Oprogramowanie Twidosoft
    jest darmowe. Sterownik programuje się przez RS485 więc nie ma problemu
    ze specjalnym kablem programującym.

    MD