  • Data: 2017-08-19 12:23:15
    Temat: Re: Przetestawane lampeczki solarne :)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-18 o 23:09, Yerine Ictimai pisze:

    > A wlasnie, moze enelopy wsadzic jeszcze dodatkowo do normalnej
    > lampeczki (na 6 diod i wiele trybow) na 2xAAA, i tez polaczyc z
    > tamtymi rownolegle?

    Zarówno równoległe jak i szeregowe Łączenie różnych akumulatorów to
    kiepski pomysł.

    Równoległe łączenie takich samych w trakcie rozładowywania jest według
    mnie OK (bardziej OK niż łączenie w szereg).

    Równoległe łączenie takich samych w trakcie ładowania budzi we mnie
    pewne wątpliwości czy układ ładujący nie będzie miał problemów z
    ustaleniem, że już naładował jeśli zdarzy się, że te takie same nie będą
    idealnie takie same (np. jakaś różnica pojemności). Nie wiem po prostu
    co będzie gdy jeden już się naładuje do pełna, a drugi będzie miał np.
    90%. Ten pierwszy robi się gorący i chce obniżyć napięcie na sobie, a
    ten drugi chce je dalej powoli podnosić. Nie da się pogodzić, gdy
    połączone równolegle. W takiej sytuacji chyba zacznie więcej prądu
    płynąć do tego już naładowanego (czyli fatalnie), a napięcie może się
    nie zmienić i ładowarka nie wykryje, że już należałoby skończyć.
    Jakie będą konsekwencje dla tego przeładowywanego - nie wiem.

    Ale myślę, że te moje wątpliwości nie mają zastosowania, gdy prądy
    niewielkie jak w tych lampkach.
    P.G.