    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetestawane lampeczki solarne :)
    Date: Sat, 19 Aug 2017 13:37:13 +0200

    W dniu 2017-08-19 o 12:49, Yerine Ictimai pisze:

    > A z takimi akumulatorkami 2x NI-MH 1.2V 750mAh:
    > http://tinyurl.com/ydxl96m8
    > ?

    To nie akumulatory tylko jakaś lampka.

    Moim zdaniem jak połączysz równolegle to będzie ok, ale tylko dlatego,
    że nie podejrzewam tu prądów ładowania zdolnych do zrobienia
    akumulatorom jakiejś wielkiej krzywdy.

    Możesz też po połączeniu usunąć te małe z tylnej lampki.

    Zamiast pojemności 750+80 będziesz miał 750. Ale skoro podejrzewamy, że
    i tak nigdy nie doładowuje do pełna to wszystko jedno czy pojemnik ma
    830 czy 750 pojemności.

    > Prosze zwroc uwage technologia ta sama, ale pojemnosc o rzad
    > wielkosci wieksza, jak one by wspolpracowaly polaczone rownolegle
    > z tamtymi lampeczkami tylnymi podczas ladowania slonecznego?

    Nie znam się na akumulatorach, aby być czegokolwiek absolutnie pewnym.

    Wyobrażam sobie, że jeśli te 750mA są wkładanymi paluszkami i zdarzyło
    by się, że straciłyby kontakt z blaszkami to całe ładowanie poszło by w
    te małe.
    Nie wiem ile razy powierzchnia ogniwa w tej przedniej jest większa od
    tej tylnej. Według pojemności akumulatorów to powinna być 10 razy
    większa, ale zapewne nie jest.

    Za duży prąd mógłby przeładować te tylne i chyba zniszczyć i byś nawet
    nie wiedział, że ten proces ma miejsce bo wszystko działa jak normalnie.

    Jak odłączysz te małe to brak kontaktu dużych powinieneś szybciej zauważyć.

    Według mnie po prostu nie ma uzasadnienie powiększanie pojemności
    poprzez dodanie 80 do 750.
    P.G.