  • Data: 2015-08-19 00:20:55
    Temat: Re: Przezroczyste aluminium
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości
    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 15:46:05 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    >Wtedy model nie odzwierciedla problemu. Na przykładzie talii kart nie
    >wytłumaczysz jak działa belka. Musisz te karty skleić.

    Problem jest jednak inny niz dwie sklejone grube plyty szklane.

> [...]

    >myślowego jest wykazanie że gradient temperatury generuje naprężenie,
    >a nie że >naprężenie może się skupiać w tzw gross structural
    >discontinuity.

    > b) co sie stanie z cala kanapka ?
    > Wizjer do pieca. Z jednej strony 1000C, z drugiej powiedzmy 200 ...

    >Wygeneruje się naprężenie, które spowoduje odkształcenie. Weź sobie
    >dowolny wykres naprężenie/odkształcenie dla dowolnego materiału.
    >Wybierz nietrywialny punkt na tym >wykresie, znaczy nie w zerze.
    >Jeśli na jednej osi masz coś niezerowego, to powiedz co masz na

    Ale na tym wykresie mamy odchylke od polozenia spoczynkowego.
    A jakie jest to polozenie ? Temperatura je zmienia.
    Wez pret materialu o pewnej dlugosci, swobodnie lezacy, podgrzej
    rownomiernie - dlugosc sie zmieni, ale czy powstalo naprezenie ?
    Jesli powstalo ... to jaka jest temperatura braku naprezen i dlaczego
    20C ?

    >Scałkuj po tych mikrometrach po całej grubości i powiedz czy wciąż Ci
    >wychodzi zero.

    > Bimetal w kazdym badz razie dziala i to wielokrotnie :-)

    >No i co go wygina, skoro twierdzisz że nie ma żadnego naprężenia, co?
    >Od patrzenia się wygina? A jak nie patrzysz to wraca?

    Wygina go tak naprawde nierowna zmiana dlugosci dwoch warstw.
    Naprezenia przy tym powstaja dwa:
    -na styku warstw ... ale to dlatego ze sa tylko dwie, w szkle ze
    stalym gradientem tego nie mamy.
    -postaciowe z samego wyginania. Ale one sa malutkie i nie warte
    wspominania - w koncu cienka blaszke mozesz wygiac znacznie bardziej
    niz ten bimetal sie wygina.

    Ze szklem podobnie - cienka wartwe mozesz wygiac mocno i prawie bez
    uzycia sily. Swiatlowod czy mata szklana przykladem.

    >Drzewa wyrywa.

    Drzewo ma duza powierzchnie, a komin mala.

    Ta sila naporu nie jest taka duza ...

    J.