  • Data: 2010-07-15 00:15:50
    Temat: Re: Przyszlosc silnika spalinowego ?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Jul 2010 14:48:05 +0200, SET <b...@m...pl> wrote:

    > Jak dla mnie genialne rozwiazanie. Nikt wczesniej na to nie wpadl? A moze
    > pomysl byl ale technologia nie dawala rady.

    Pomysł znany od lat: http://www.wartburg.cba.pl/art6.htm
    (zresztą i u nas bada się podobny temat: M4+2)

    Problemem jest dosyć spora komplikacja układu korbowo-tłokowego
    (albo dwa wały, albo jeden wał i układy dźwigniowe, albo tak jak
    w linku na początku jeden wał, długie korbowody i ograniczamy
    się tylko do dwóch cylindrów -- tak czy inaczej bezwładność
    elementów w ruchu posuwisto-zwrotnym będzie co najmniej duża) i
    niezbyt zwarta budowa (silnik będzie albo wysoki, albo szeroki).

    r.