    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Date: Wed, 31 Mar 2021 09:57:07 +0200
    <605e58c9$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <s3lncs$mdj$1@dont-email.me>
    <605edc66$0$558$65785112@news.neostrada.pl> <s3pjrl$l8j$1@dont-email.me>
    <6060595a$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3pokk$67c$1@dont-email.me> <60606e03$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3psar$clb$1@dont-email.me> <6060c0ff$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3qfu4$kjt$1@dont-email.me> <6060dcc2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3qpfl$mfu$1@dont-email.me> <s3r5d4$8k6$1@dont-email.me>
    <60621c2b$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <s3ta5l$l6d$1@dont-email.me>
    <6062c6b2$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <s3unro$hoi$1@dont-email.me>
    <20210330141253.3670b35c@mateusz> <s3v922$h2b$1@dont-email.me>
    <60637a21$0$542$65785112@news.neostrada.pl> <s3vutb$obt$1@dont-email.me>
    <606383ab$0$515$65785112@news.neostrada.pl> <s404dj$1tb$1@dont-email.me>
    <60639f11$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <s414fl$ng$1@dont-email.me>
    <606425fa$0$555$65785112@news.neostrada.pl>

    On 31/03/2021 09:34, Piotrek wrote:
    > A pomyślałeś o tym, że są stabilne procesy (jakkolwiek byłyby debilne) u
    > klientów i ruszenie czegokolwiek może spowodować konieczność
    > reorganizacji pracy / recertfikacji? Co globalnie przekłada się na grube
    > M$ + trudne do wycenienia wqurwienie klientów ...

    Ale ja wiem o tym, mnie zastanawia geneza początku takich problemów z
    CADami i wybór takigo rozwiązania.

    W przykładowej anegdocie kopiowania po południu plików do katalogu z
    datą, genezę znam: właściciel firmy jest typowym, zarizumiałym hackerem,
    który założył że on wymyslił najlepiej. Większosć energii poświęcił w
    udowadnianiu że inne rozwiązania są błedne. Więc tutaj sprawa jest
    jasna, własciciel uparty i reszta świata się myli.

    Teraz, w przypadku CADów, jestem ciekaw.

    Widzę kilka opcji:
    1) nie da się inaczej, mimo testów, bo to cady czyli typowe dziadostwo z
    lat 60
    2) ludzie pracujący z cadami na komputerach się nie znają i nie chcą
    znać, traktując innowacje jako zagrożenie dla ich pracy
    3) są powody poza konkursem, których nie poznamy w tym wątku (np.
    własciciel - hacker)
    4) brak woli zmian

    Żeby nie było: uczesniczyłem w procesie wprowadzania systemu kontroli
    wersji w pewnej firmie *programistycznej*. Był niesamowity ból dupy,
    wycie po nocach, rzucanie kurwami, walenie głową w mur, przez
    "programatorów" z tamtejszej firmy. Upłyneło 10 lat i nie wyobrażają
    sobie pracy inacze a o epizodzie z FTP, którego używali przed rewolucją,
    starają się mówić szeptem, bo wstyd.

    Innymi słowy wydotanie się ze swojego minimum loklalnego bywa kłopotliwe
    i czasami wymaga popchnięcia przez kogoś z zewnątrz bo sami mogą nie
    mieć dośc energii/woli.

    > No bo do czego to podobne, żeby klient który od lat o 15:01 kopiuje
    > pliki *.debilne_rozszerzenie miał nagle zacząć kopiować
    > *.inne_nie_mniej_debilne_rozszerzenie ;-)

    Na szczęscie systemy kontroli wersji robią to same i raczej w sposób
    pewny ;) Ty tylko mówisz kiedy.

    > A przypominam, że poruszamy się w środowisku inżynierów co to
    > (słusznie?) uważają, że jak coś działa to nie ruszać ...

    Wiem, ale grupa inzynierów programistów, a to przecież też inzyniery,
    jakoś nie ma problemu ze sprawdzaniem wielu róznych środowisk
    produkcyjnych i wyborem bliskich optymalnym. A jak optymalnośc stanie
    sie optymalniejsza, to często się przenoszą z kamotrami w środku procesu
    produkcji na inną metodykę i dalej bangla. Inercja w przypadku CADów tak
    wielka że każda zmiana powoduje że firma staje? Ja bym w tym widział
    zagrożenie...