  • 1. Data: 2012-09-26 11:34:18
    Temat: Pytanie o Google Maps
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czy dobrze pamiętam, że kiedyś było można osadzać mapy Google na stronie
    bez klucza? Jeśli tak było, to czy w chwili obecnej zmieniło się to i
    trzeba ten klucz posiadać?

    Chciałbym prezentować w serwisie wiele map z programowo nanoszonymi
    markerami. Będzie to forma katalogu. Jak takie rzeczy realizujecie? Czy
    pobieracie jakiś klucz aby móc osadzić mapy? Jeśli tak, to czy taki klucz
    rejestrujecie na siebie czy na klienta? Czy nie niesie to jakiegoś
    zagrożenia jeśli klucz nie jest na klienta?

  • 2. Data: 2012-09-26 16:49:31
    Temat: Re: Pytanie o Google Maps
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@i...pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 11:34:18 +0200, Marek napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Czy dobrze pamiętam, że kiedyś było można osadzać mapy Google na stronie
    > bez klucza? Jeśli tak było, to czy w chwili obecnej zmieniło się to i
    > trzeba ten klucz posiadać?

    nadal mozna bez klucza

    https://developers.google.com/maps/documentation/jav
    ascript/examples/

  • 3. Data: 2012-09-26 17:12:16
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 14:49:31 +0000 (UTC), Konrad Karpieszuk napisał(a):

    > nadal mozna bez klucza
    >
    > https://developers.google.com/maps/documentation/jav
    ascript/examples/

    O, dzięki. Faktycznie. CZegoś nie rozumiem. Patrzałem dokładnie w to samo
    miejsce:

    https://developers.google.com/maps/documentation/jav
    ascript/tutorial

    No i tu wyraźnie piszą, że pierwszą rzeczą jest uzyskanie klucza i są
    przykłądy jak się nim posługiwać. To trochę przeczy przykładom dalszym. O
    co może tu chodzić?

  • 4. Data: 2012-09-26 18:15:06
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2012-09-26 17:12, Marek pisze:> No i tu wyraźnie piszą, że
    pierwszą rzeczą jest uzyskanie klucza i są
    > przykłądy jak się nim posługiwać. To trochę przeczy przykładom dalszym. O
    > co może tu chodzić?

    Zapewne o to, że klucz w API v3 obecnie jest rekomendowany dla nowo
    powstajacych aplikacji, ale nie jest bezwzglednie wymagany, aby nie
    przestaly dzialac juz napisane.

    "The Google Maps JavaScript API V3 and the Maps Image APIs previously
    did not require an API console key. This is still supported for legacy
    applications to ensure backwards compatibility, but is no longer
    recommended for new applications."
    Zrodlo: https://developers.google.com/maps/faq#keysystem

    --
    NotBear

  • 5. Data: 2012-09-27 10:31:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 18:15:06 +0200, NotBear napisał(a):

> [...]
    > did not require an API console key. This is still supported for legacy
    > applications to ensure backwards compatibility, but is no longer

    Rozumiem :-) Czyli zapewneo o kasę chodzi - aby było wiadomo komu rachunek
    wystawić gdy stanie się ofiarą swojego sukcesu i jego serwis będzie często
    odwiedzany :-)

  • 6. Data: 2012-09-27 11:15:16
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 września 2012 10:31:29 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Rozumiem :-) Czyli zapewneo o kasę chodzi - aby było wiadomo komu rachunek
    >
    > wystawić gdy stanie się ofiarą swojego sukcesu i jego serwis będzie często
    >
    > odwiedzany :-)

    Ewentualnie jest jeszcze http://maps.nokia.com/ + http://www.developer.nokia.com/

    Tak w ramach alternatywy :-)

    --