    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 15 Nov 2015 06:18:35 -0800 (PST)
    Subject: Re: Pytanie o obiektywy i ich jasność
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Sonntag, 15. November 2015 13:36:21 UTC+1 schrieb trolling tone:

    > Różnica w wielkości matryc jest nieznaczna, ok. 10 %. Wobec tego
    > na pełnym otworze przysłony głębia ostrości w Panasonicu będzie
    > mniejsza. Ale jeśli mała GO jest jednym z Twoich priorytetów, to
    > powinieneś rozważyć coś z większą matrycą, jak APS-C.

    dla malych odleglosci zdjeciowych ponizej okolo polowy hiperfokalnej krotszej
    ognskowej czyli tutaj ponizej 3 m GO zalezy od skali powieskszenia i przyslony.
    tzn niezaleznie od tego czy dluzsza ogniskowa i wieksza odleglosci , czy mniejsza
    ogniskowa i blizej przy tej samej skali odwzorowania i tej samej przyslonie GO
    bedzie te same.
    jesli otworzymy przyslone to GO bedzie mniejsza.

    czyli na odleglosciach do ok 3 m przy tej samej skali odwzorowania tam bedzie GO
    mniejsza gdzie wybirzemy mniejsza przyslone.

    jako ze obiektyw panasonika jest jasniejszy , pozwala przy TYCH SAMYCH skalach
    odwzorowania na uzyskanie mnneijszej GO. Przy roznych skalach odwzorwania naturalnie
    GO moze byc rozna.