  • Data: 2017-06-28 16:15:42
    Temat: Re: Pytanie o wywoływacz AGT 087
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 00:36:28 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > To trochę nie w temacie ale jakiś czas temu maglowałem temat i poddałem
    > się na rzecz metody kopertowej. Jakim cudem udaje Ci się tego dokonać?
    > Pytam, bo moje doświadczenia są takie:
    >
    > 1. Jeśli najpierw wiercimy, to warstwa światłoczuła wokół otworów może
    > zyskać niedoskonałości więc czasem może nie być do czego przylutować np.
    > przelotki gdy pad będzie nadgryziony. Ponadto dostaje się czasem pył z
    > wiercenia miedzy folię ochronną a PCB. Szczególnie gdy wycinamy otwory
    > tak się dzieje.
    >
    > 2. Nie potrafiłem tak położyć folii by podczas zamykania jej miedzy
> [...]

    Nie bardzo wiem o czym piszesz, nie znam takich problemów.
    Napisałem o wyższości met. negatywowej nad pozytywową, masz kliszę
    gdzie pady są prześwitujące i zwyczajnie kładziesz kliszę na
    polimer negatywowy. Przyklejam dwa kawałki taśmy do kliszy i celuję
    pod lupą, to zajmuje mniej niż minutę. Fabrycznie nikt nie używa
    metody pozytywowej.

    Jak pasuję? Przyklejam kliszę na górną i dolna stronę i naświetlam,
    nic nie odpada bo jest przyklejone. Fabrycznie polimer jest pokryty
    folia z dwóch stron, pierwsza folie odrywa się przed laminowaniem, a druga
    po naswietleniu. U siebie zrywam drugą folię jednak przed naświetlaniem
    ze względu na inną konstrukcję naświetlarki niż te przemysłowe.

    W fabryce do pasowania klisza-obwód używają kołków, ale przed tym
    robią otwory we wszystkich kiszach żeby się zgrywały, takie same otwory
    robią w laminacie. Później przed naświetleniem wystarczy wsadzić laminat i kliszę na
    kołki i wszystko się zgrywa, nawet bez klejenia, tyle
    że tam mają naświetlarki dwustronne.

    Masz na YT różne toury, wklep sobie i popatrz.

    https://youtu.be/rEB0pl8a5C0
    https://youtu.be/sIV0icM_Ujo