  • Data: 2017-12-04 12:54:04
    Temat: Re: RAID5
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-12-04 o 00:11, J.F. pisze:

    >Ja się mocno zdziwiłem że przy mirrorze generalnie nie ma problemu z
    >podłączeniem pojedynczego dysku do innego kontrolera jako
    >pojedynczego.

    Ogolnie powinny byc wszystkie sektory na swoim miejscu, wiec nie
    powinno byc problemow.
    W RAID5 nie ma tak prosto :-(

    Celem jest posiadanie kontrolera, ktory w razie potrzeby da sie kupic.

    >Najprościej zobaczyć pod linuxem (ale bardzo ostrożnie, najlepiej na
    >świeżych i pustych dyskach). Z dużym prawdopodobieństwem nie
    >oczekiwałbym niczego poza rozwiązaniem programowym.

    IMO to by jednak troche zachodu wymagalo - instaluje windowsa, driver
    rozpoznaje, ze zyczylem sobie macierz, i tak obsluguje, a pojedynczych
    dyskow nawet nie pokazuje.
    Byc moze jednak ten windows i driver takie madre ... ale troche
    watpie.
    Prosciej to zrobic "sprzetowo".

    >Co faktycznie robi wtedy kontroler to nie wiem, przy dyskach SSD taki
    >ponowny zapis całej powierzchni to mało fajna rzecz.

    Tak czy inaczej - sprawdzic raczej trzeba.

    J.