  • Data: 2016-09-26 08:42:08
    Temat: Re: RAID5 chkdsk [cross]
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 26 września 2016 06:04:20 UTC+2 użytkownik rs napisał:
    > hardwarewa (nie pamiętam producenta interfaceu), macierz 4x2TB RAID5
    > system windows server 2003. zaliczyła pad. jakiś piorun, czy coś. jeden
    > dysk został uznany za nieobecny, drugi za wadliwy. po restarcie kompa,
    > software karty zobaczył wszystkie dyski, ale mówił, ze są foreign.
    > jedyna opcja jaka była to stworzyć nową macierz o tych samych
    > parametrach. co tez uczyniłem. system się zbootowal, macierz się
    > pokazała, ale jest pusta. to znaczy nie jest pusta, bo system pokazuje,
    > że jest zajęte przez pliki, tyle ile powinno być, ale plików nie widać.
> [...]

    0. Zaczynaj odzyskiwanie z taśmy.
    Odzyskuj te taśmy na inny dysk. Jak sie uda uruchomic te dyski z raidu to se
    podkopiujesz.

    1. Najpierw sprawdz status tych dysków w kontrolerze. Zerknij jakie alerty teraz tam
    wypisuje.
    Bo jak chkdsk pada to znaczy sie ze cos jest mocno nie tak.
    Chyba ze miales tam jakies kosmiczne katalogi z miliardami plików to rzeczywiscie
    chkdsk moze oglupiec nawet jak dyski są sprawne.

    Nie napisales jaki to kontroler więc rady dostaniesz albo z czapy albo ogólne...

    2. Standardowo nie robi sie odzysku danych z oryginalnych nosników. Więc powinieneś
    zrobic kopię tych danych na inny dysk.
    Czyli juz potrzebujesz trzeci komplet 6TB dysków.

    3. Moja rada:
    Jedź z odzyskiem z taśm. Ale na inne dyski. Jak sie taśmy przeczytaja poprawnie, nie
    masz problemów. Jak będzie danych brakować, będziesz sie martwić i sprobujesz
    odzyskać dane z tych raidowych dysków.

    4. Nawet jak chkdsk ci sprawdzi system to nikt ci nie da gwarancji że te dyski długo
    pociągną. Cholera wie co im sie stało i czy to był tylko problem softwareowy czy
    jednak któryś z tych dysków pada.

    5. Standardową metodą naprawy takich macierzy przez grzebaj-informatyków bylo/jest
    wypięcie i wpięcie do macierzy. Zazwyczaj wszystko sie wtedy robilo zielone. Tyle że
    ten padniety dysk niebawem znowu padnie i zazwyczaj pociągnie za sobą kolegę. I z
    raid 5 lecą iskry...

    PS. Jak jesteś tam raz w tygodniu to pakuj sprzet i przywieź se na biórko.