  • Data: 2020-04-08 22:02:52
    Temat: Re: RAMdyski na DDR3 czy DDR4
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 08/04/2020 01:09, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Stare CPU niekoniecznie mogą obsłużyć 16 GiB czy więcej. ;)

    Więc zamiast zmienić na nowy CPU łapiesz się idiotycznych rozwiązań.

    > Nadto DDR2 SODIMM niekoniecznie mogą mieć więcej niż 2 GiB,
    > zaś laptopy niekoniecznie ;) mogą mieć więcej niż 2 sloty...

    I znowu to samo, religijne przywiązanie do antyków w sytuacji gdy
    wymagane jest coś nowszego. Pytasz jak przyczepić silnik rakietowy do
    łopaty zamiast brać koparkę.

    > Do gier taki komputer być może jest słaby, ale do pracy
    > może być jeszcze bardzo dobry przez wiele lat! Forsę
    > zaoszczędzoną można wydać na coś użytecznego...

    Forsy nie oszczędzisz. Nikt tego nie produkuje, czyli w normalnej cenie
    nie kupisz. Będziesz się kisił na systemie operacyjnym i procesorze
    który przestanie wystarczać nawet do przeglądania google.

    > Mnie nadal WXP jest potrzebny -- nie tylko do OE. ;)

    Wątpie. Nie znam sensownego powodu posiadania XP natywnie na komputerze.
    Jesli ktoś używa średniwiecznych aplikacji może je uruchamiać na
    maszynie wirtualnej.

    > Niby można bawić się na wirtualkach, ale tak twierdzą
    > chyba głównie ci, którzy znają wirtualki z opisów.

    Odwrotnie, ja znam z praktyki.

    > Można -- dać szybki i pełny CPU + 64 GiB RAMek, ale to kosztuje!

    Przelotka tez kosztuje. Bo jej nie ma.

    > (pełny -- u mnie NVMe Evo Samsunga ma 4 linie PCIe, ale laptop
    > oferuje mu tylko 2 linie PCIe)

    To krytycznie istotne dla OE pod XP na 12 letnim CPU.

    Wszystkie Twoje problemy rozwiązuje niskopółkowy laptop z Auchana. Lub
    taki sam za pół ceny z OLXa. Ale religia to religia.