  • 11. Data: 2012-05-08 17:44:42
    Temat: Re: RTC z timestamp
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:joas9i$4m3$1@inews.gazeta.pl...
    > No raczej nie. Po prostu zapisy się ulotnią.
    > Oczywiście, to też jakaś informacja, ale już nie będzie wiadomo kiedy to
    > było, po drugie - ten sam problem wystąpi, jak się wyczerpie bateria.
    > Czyli - teoretycznie klient może powiedzieć "panie, no bateria się
    > skonczyła, ja nic nie dłubałem !".
    > Trzeba więc zamknąć całość tak, żeby nie można było się bezinwazyjnie
    > dostać do tego modułu, ale to dodatkowy problem jest...

    - tak, potrzebna bateria, po wyjęciu masz kaszkę w komórkach
    - odpytuj w programie rejest RTC czy wystąpił event, jak tak przepisz do
    EEPROM np 24C1024 czy coś większego obok postawionego i kasuj event aby
    czekał na kolejny :) Bo chyba nie miałeś na myśli rejestrację eventu przez
    RTC bez backup-baterii? np. tworzenia obudowy ale dopiero po wyłączeniu
    zasilania urządzenia?
    - ja mam wlutowany CR2032 (taki z fabrycznie dogrzanymi nogami).
    Zaaplikowałem go w 2006 roku i tak leżała płytka w piwnicy. 2 tygodnie temu
    skończyłem co zaczełem i bateria ma się extra (ponad jakieś 3,2V na niej).
    Wylutowaną baterię zobaczysz. No chyba że zwarcie klient zrobi, ale wtedy
    zegar trzeba ustawiać. Więc daj w menu mu ustawianie roku ale bez Century,
    które dasz w ukrytym menu i po tym poznasz :) ktoś ustawi 8 maja '12 a
    fizycznie będzie 1912 :)
    jak by mi na tym zależało, to połączyłbym obie techniki

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2012-05-08 17:47:29
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Widocznie doszli do wniosku, że do takich celów to się dzielnik robi:
    > 32768 Hz / 128 / 256 = 1 sek.
    > Podsumowiując kwarc + preskaler w liczniku ustawiony na 1:128 i co
    > przepełnienie licznika 8 bitowego masz 1 sek. :)

    W sumie da się, trzeba tylko po każdym wystąpieniu skasować wystąpienie
    przerwania w rejestrze RTC.
    A tego za bardzo nie chcę robić za każdym razem.
    Wolę podmienić na PCF8583.

    Pozdro.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2012-05-08 20:44:13
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 08/05/2012 11:23, sundayman wrote:

    > No raczej nie. Po prostu zapisy się ulotnią.

    OIDP Dallas robil kiedys RTC z bateria w srodku scalaka. Wygladalo OIDP
    jak DIP14 podwojnej grubosci.

    --
    Jerry1111

  • 14. Data: 2012-05-08 22:09:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał w wiadomości
    > OIDP Dallas robil kiedys RTC z bateria w srodku scalaka. Wygladalo OIDP
    > jak DIP14 podwojnej grubosci.

    Dalej robi. Np. DS12887 dostępny w TME w cenie około 25-30 zł.

  • 15. Data: 2012-05-08 22:29:07
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Dalej robi. Np. DS12887 dostępny w TME w cenie około 25-30 zł.

    ale nie ma licznika zdarzeń, to tylko zegarek.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2012-05-08 22:38:33
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

> [...]
    > ktoś ustawi 8 maja '12 a fizycznie będzie 1912 :)
    > jak by mi na tym zależało, to połączyłbym obie techniki

    Aha

    Przykład użycia event loggera (tak, RTC działa niezależnie od "event logging
    mission")
    http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/3643

    I co do pamięci zdażeń: "Logs Up to 1025 Consecutive Events in Read-Only
    Battery-Backed Memory "

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2012-05-08 22:59:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.05.2012 12:23, sundayman wrote:

    > No raczej nie. Po prostu zapisy się ulotnią.
    > Oczywiście, to też jakaś informacja, ale już nie będzie wiadomo kiedy to
    > było,
    Układ się po ponownym włożeniu baterii zresetuje do wartości domyślnych
    i jego aktualny czas będzie wskazywał czas od ostatniego resetu.

    > po drugie - ten sam problem wystąpi, jak się wyczerpie bateria.
    Ale bateria w normalnych warunkach się nie wyczerpuje przez lata.

    > Czyli - teoretycznie klient może powiedzieć "panie, no bateria się
    > skonczyła, ja nic nie dłubałem !".
    No to patrzysz na baterię - skończyła się? Nie - czyli ktoś grzebał.

    > Trzeba więc zamknąć całość tak, żeby nie można było się bezinwazyjnie
    > dostać do tego modułu, ale to dodatkowy problem jest...
    Albo np. chlapnąć klejem/żywicą na baterię. Albo zamknąć baterię + rtc
    pod klatką z mosiądzu (tak jak się robi ekranowanie).

    Michoo

  • 18. Data: 2012-05-09 01:51:22
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Albo np. chlapnąć klejem/żywicą na baterię. Albo zamknąć baterię + rtc
    > pod klatką z mosiądzu (tak jak się robi ekranowanie).

    No tak - trzeba dać jakąś obudowę na PCB. Może być taki ekran, a może znajdę
    coś innego...