  • Data: 2018-04-06 14:13:58
    Temat: Re: Radio samochodowe do ogrzewania tylnej szyby
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Jak zastosujesz zwrotnicę - nie powinno. Na początku lat 90 jeździłem tak,
    > mając jednocześnie podpięte radio 2m i CB, nie zauważyłem istotnego wpływu
    > jednego na drugie. ANT była do zwykłego radia odbiorczego, efektywnością nie
    > porażała, ale tak do 50 km od przemiennika można było gadać.

    Zobaczę tego Sunkera W3, bo już kupiony i czeka, aż przyjdzie jeszcze
    gniazdo antenowe do założenia na kabel (żeby podłączyć). Jak będzie bardzo
    źle, to będę kombinował z CB.

    Do CB mam dwie anteny. Jedną w postaci długiego bata (nie pamiętam
    oznaczenia, bo kupiona wiele lat temu, ale chyba Sirio Omega) i jedną
    krótką, helikalną (Sirio T3 27, dopiero co przyszła i jeszcze nie
    założyłem).

    Bat będzie zakładany w trasy (i na trasach, jak jest prosty, to się
    sprawdza; do tej pory po mieście jeździłem z nim mocno pochylonym... i się
    nie sprawdzał), helikal na miasto. Pytanie jak ten helikal sprawdzi się
    przy odbiorze FM.

    Na zdjęciach Sunkera W3 tego nie widać, ale paski, które z niej wystają,
    to tak naprawdę elastyczne PCB z 3 ścieżkami, z czego 2 tworzą pętlę a 1
    jest osobna. Pewnie to ma związek z odbiorem także AM.

    > Wypróbuj, czasem się sprawdzi, a czasem nie. Jak CB nie będzie mieć w środku
    > filtra PP, to możesz się zdziwić, jak dobrze to poleci

    CB to stara, dobra, niezniszczalna Onwa MK2, kupiona z 16 lat temu.
    Najpierw stała u mnie na bazie, a potem w trzech różnych pojazdach.
    Gdzieś w sieci były jej schematy, ale teraz nie mogę znaleźć.

    W sumie możnaby zmienić CB na jakieś współczesne, żeby chociażby mieć ANL
    / NB i RF Gain (do Onwy dorobiłem, ale nigdy nie chciał dobrze działać),
    ale a) nie widzę tak naprawdę potrzeby, b) nie wiem, czy robią jeszcze
    radia, w których jest mechaniczny przełącznik szybkiej 19-ki. Dla mnie
    to konieczność, bo nie chcę klikać przycisku po każdym zapłonie.

    > https://www.youtube.com/watch?v=RvG3ieOh8cI

    Ja parkuję samochód na parkingu, w gęstej zabudowie, jest mała szansa, że
    dupnie właśnie w moją antenę... choć szansa jest zawsze. Tyle że odkąd
    jeżdżę, jeszcze nie dupnęło :) W domu odłączam radia, jak nie korzystam
    (nawyk wyniesiony z klubu SP5PZQ), ale w samochodzie nie, bo tam radio to
    tylko dodatek. Jak wsiadam to nie myślę o radiu, radio ma się włączyć samo
    i samo działać. Najwyżej czasem dostroję squelch.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]