  • Data: 2014-12-23 13:15:32
    Temat: Re: Ranking baterii 'niezaleznych'.
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-22 o 13:43, Piotr Kosewski pisze:

    > Przede wszystkim Nikon i Sony są azjatyckie, więc co to za różnica...

    No więc właśnie. "Azjatyckość" nie oznacza bubla ale i nie oznacza
    wyśmienitej jakości. To zależy od konkretnej firmy a nie od jej
    lokalizacji geograficznej.

    > Phottix to uznana marka. Wiele osób wybiera ich produkty ze względu na
    > jakość i możliwości, a nie (nie zawsze) niższą cenę.
    >
    > W przypadku aku modele Phottix (przynajmniej te do Nikona) są może
    > o 20% tańsze, więc co to za różnica przy tak małym zakupie... No chyba
    > że Ty do swojego Sony potrzebujesz ich 10 na jeden dzień pstrykania. Mi
    > do Nikona wystarczą 2-3...

    Obecnie używam właśnie 3+1 gdzieś w zapasie leżakuje. Jednakże chyba nie
    doczytałeś mojej wypowiedzi. Wspomniany Phottix po 1-2 cyklach ładowania
    powodował pojawianie się komunikatu w aparacie iż używam
    niekompatybilnych akumulatorów i aparat wyłączał się. Ładowarka Sony
    jeden z tych akumulatorów w ogóle odrzucała i musiałem go ładować nie
    brandową. Tak czy owak 100% wszystkich jakie się przewinęły (ok 10 szt
    licząc wymiany gwarancyjne) nie działały z A77 i A99. W tym sensie
    miałem ich 10.

    > Prawdziwy "zamiennik" to hardkorowy produkt z allegro: 20-30% ceny
    > oryginału. Może zadziała? Może wybuchnie? Nie wiadomo! Są emocje i jest
    > szansa na realną oszczędność. :P

    Pewnie, tu masz rację jeśli o procentach mówimy. Jednakże dla mnie to
    istotna cenowa różnica. Oryginalny akumulator kosztuje 260zł.

    http://www.sony.pl/electronics/aparaty-z-wymiennymi-
    obiektywami-akumulatory-ladowarki/np-fm500h

    4*260 = 1040zł
    4*39zł (bo za tyle kupiłem) = 165zł

    Ponad 800zł różnicy to dla mnie sporo.

    > No i to ma być odkrywcze?
    > To chyba oczywiste, że firmy się dogadują (lub łączą). Tak jest taniej
    > i łatwiej. I nie "świat dąży do" tylko świat taki jest od przynajmniej
    > 100 lat.

    Chyba osoby pomyliłeś jeśli to ma być jakiś kontrargument do
    czegokolwiek. Właśnie identyczne w podtekście pytanie zadałem mojemu
    rozmówcy twierdząc, że tak świat działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek