    From: Valwit <l...@v...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Rawy z D3x
    Date: Sun, 04 Jan 2009 02:26:24 +0000
    <gik3r6$sch$1@inews.gazeta.pl> <gik60n$9ek$1@inews.gazeta.pl>
    <gik8c3$jlc$1@inews.gazeta.pl> <gikbsh$5fj$1@inews.gazeta.pl>
    <gipdq5$2p4$1@inews.gazeta.pl> <gipveb$osa$1@inews.gazeta.pl>
    <gj3rtr$9e0$1@inews.gazeta.pl> <gj4oag$1qh$1@inews.gazeta.pl>
    <gj5fsg$cmk$1@inews.gazeta.pl> <gj81ho$fjt$1@inews.gazeta.pl>
    <gj9adu$4e$1@inews.gazeta.pl> <gjajl0$eeb$1@inews.gazeta.pl>
    <gjiohi$2a1$1@inews.gazeta.pl> <gjjc8f$aan$1@inews.gazeta.pl>
    <gjmgls$non$1@inews.gazeta.pl> <gjnpuh$od9$1@inews.gazeta.pl>
    <gjomng$3na$1@inews.gazeta.pl> <gjorav$r53$1@inews.gazeta.pl>

    dominik wrote:

    > Jak zrobisz iso100 i 10x15 to różnicy nie będzie. Jak zrobisz iso 1600 i
    > choćby 20x30 to już będzie można wypatrzyć.

    a jak zrobie <400 jak wiekszosc fotek to co?

    > Tyle, że lepszego aparatu nie kupuje się dlatego, że wykorzystuje się
    > ułamek możliwości jego. Zmieniać jest sens tylko wtedy kiedy Ci tych
    > możliwości brakuje i nowszy sprzęt daje Ci je lepsze.

    albo zalezy ci na serwisie na przyklad. bo taki D1 i D100 to w serwisie
    moga sobie polezakowac troche.

    > Znaczy potrafisz z każdego zdjęcia odczytać bezbłędnie czas?

    jak ci pisalem pare dni temu, mozna bez problemu zrobic taie zdjecie
    zeby mozna bylo odczytac z niego czas. bardzo dokladnie nawet.

    > Albo patrząc stwierdzić, na którym więcej światła padło przez obiektyw?

    tu juz ciezej, ale...

    > (nie myl z liczbą przysłony, bo są szkła które są podpisane f/2.8 a
    > wpuszczają mniej światła niż inne na f/4)

    ...mozesz to ominac mierzac obiektyw. bo ilosc swiatla jaka przpuszcza
    przy danej przyslonie mozna dosc latwo zmierzyc dla samego obiektywu.

    > Czemu się tak obruszasz jak Ty masz coś udowodnić? Potrafisz w ogóle
    > podważyć tamten test? Zrobiłeś swój?

    obruszam sie jak odwracasz kota ogonem i zamiast udowodnic swoja
    hipoteze kazesz mi udowadniac ze jest ona bledna. tamten test podwazylem
    kilka dni temu, nawet na to odpowiedziales.

    > Jest jakaś przejściówka, ale z soczewką, więc odpada. O takiej bez
    > soczewek nie słyszałem.

    soczewki nie potrzebujesz, nikon ma (nieststy) najdluzszy odstep miedzy
    matryca a bagnetem, wiec jest "uniwersalnym dawca" obiektywow. ostrzysz
    zreszta na kilak metrow ledwie, wiec nie ma problemu

    > Można podpiąć za to ten sam obiektyw do dwóch puszek, byle manualne M42,
    > czy od groma jeszcze innych rzeczy.

    wiec nie ma problemu.

    > To nie ja usilnie porównuję D3x z A900. Jedyne co można to z ciekawości
    > ze względu na matrycę, ale zupełnie oddzielnie myśląc o cenie.

    i co chcesz w tych matrycach porownac? rzuc ze 2 przyklady, bo jedyna
    ich cecha wspolna to ilosc pikseli.

    > wszędzie się zgadzało. Ja nie twierdzę, że w każdym nikonie tak będzie,

    jak nie jak tak? popatrz posty wstecz.

    > Jak myślisz, że w domu nie mam nic lepszego do roboty niż fotografowanie
    > dekielków i tablic to się grubo mylisz. Ale to nie o tym temat.

    mam wielka nadzieje ze sie myle.

    > Oczywiście rzeczywistości. Można za to oszukiwać ludzi cyferkami.
    > Pamiętaj, że wątek zaczął się od porównania. Twierdzę, że to porównanie
    > jest niepełne i może z niego wynikać cokolwiek. A dowody na to były już.

    no wlasnie tych dowodow jednak brak. w jedym z pierwszych postow
    napisalem ci jak mozesz latwo zweryfikowac to co mowisz.

    > A Ty co mi usiłujesz przekazać? Że w nikonie to normalne, że takie są
    > rozbieżności?

    nie. na razie udowodniles ze albo nie potrafisz czytac ze zrozumieniem
    albo gubisz sie w dluzszej rozmowie. co na jedno wychodzi.

    > Znaczy wyżej udowodniłeś,

    nie.

    > że nikon absolutnie trzyma parametry migawki,
    > iso i szkła dają dokładnie tyle światła ile wynika z cyferek? :)

    napisalem ze z mojego doswiadczenia z kilkunastoma puszkami tej firmy i
    swiatlomierzami, nie wynika aby przeklamywali.

    > O naiwności! :)

    o bogowie! :>

    > Bo nie jesteś w stanie stwierdzić tego ot tak.

    a skad to wiesz?

    > Czemu nie rozwiejesz tych wszystkich wątpliwości i nie zrobisz prostego
    > testu?

    bo to ty masz watpliwosci a nie ja.

    > Wiesz od tego czasu to wyszło masę updejtów i dzisiaj może to być już
    > zupełnie inaczej. Może wynikało to z błędów wieku dziecięcego aparatu?

    > Potem? Jak masz jedną rolkę to w w labie Ci nie wywołają tego na dwa
    > sposoby naraz przecież.

    idziemy krok po kroku. ok. masz 2 rolki, bo testujesz 2 puszki, prawda?
    zeby analogia sie zgadzala to masz 2 puszki w 2 labach. nadazasz dotad?
    ok. to teraz pomysl dalej..

    > Tak samo jak wszelkie twierdzenia, że źle się dzieje nikonowi, że z
    > sonymi gada.

    w sensie produkcji matryc? owszem. to jest nawet bardziej niz smieszne,
    biorac pod uwage powiazania obu firm. smialo mozna uzyc slowa symbioza.

    > Sony ogłasza matrycę 24.6Mpix, dziwne że nikon też.

    nie, nie dziwne. zupelnie logiczne.

    > Czemu nie zrobią sobie 26Mpix żeby być lepsi? Albo chociaż 25Mpix?

    bo nie mogliby korzystac z sonowskich polproduktow i musieli stawiac
    produkcje od zera

    > To że te firmy współpracują nie jest nowością. Matryca jako kawałek
    > krzemu jest od sonego.

    owszem. ale ten kawalek krzemu to tylko drobna czesc reszty. jedyne co
    ten wspolny kawalek krzemu uwarunkowywuje to rozdzielczosc.

    > Co ją zczytuje, jakie dostałal powłoki, filtry AA
    > może być inne, ale raczej wszystko wskazuje, że to ta co zrobili w sonym.

    to JEST inne. nawet uklad kolor w filtrze bayera moze byc inny, barwniki
    uzyte w tym filtrze, cala reszta ktora powoduje ze nikonowska matryca ma
    natywne iso 100 a nie 200 i to jak sie zachowuje na wysokich iso jest
    tak rozne od tej sonowskiej.

    a to co sie dzieje za matryca to juz calkiem inna bajka. to ze tu sony i
    bionz jest tchnologicznie pare lat temu pokazaly modele z 10 mpixowym
    CCD uzytym w D80, 40x i 60 oraz m.i kilku soniaczach. dokladnie ta sama
    matryca, a foty byly rozne nawet pomiedzy nikonami. i tu ponownie
    zahaczamy o cos waznego, a mianowice wplyw elektorniki aparatu na obraz.

    > Wyciąłeś resztę mojej ironii ;) szkoda.

    nie, kiepska byla, dlatego wycialem.

    > Skoro mówisz, że wiesz o czym piszesz to pokaż swój test, który zrobiłeś

    i znowu ta sama mantra... ok. od dupy strony: mam swiatlomierz, mam
    aparat. aparat w trybie m, ustawiem na swialomierzu i aparacie iso 100
    (bo lubie), nastepnie na aparacie ustawiem t i f tak jak pokazuje
    swiatlomierz (oczywiscie z poprawka na szarosc [1] jesli to starszy
    swiatlomierz) i robie zdjecie. zdjecie wychodzi sliczne. co tu jeszcze
    testowac?

    > Ale Ty pisałeś, że testów nie robisz... Skąd więc pewność, że podane iso
    > 800 to iso 800, czas na ekranie 1/30s to czas 1/30s, a obiektyw daje
    > dokładnie f/2.8 i każdy inny f/2.8 wpuszcza dokładnie tyle samo światła?

    alez pisalem ci juz o tym. wiec dobitniej: wali mnie to, dopoki zdjecie
    wychodzi takie jaki chcialem. jesli nie wychodzi, i moge wykluczyc ze to
    ja zdupcylem, to apart idzie do serwisu i problem po kilku dniach znika.

    [1] link poniewaz pewnie nie znasz: http://www.bythom.com/graycards.htm

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997