    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Regulacja grzania dużej młocy...
    Date: Tue, 30 Jun 2015 19:53:18 +0200

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Tue, 30 Jun 2015 14:43:58 +0200, "J.F."

    >To jest mój regulator zaimplementowany we własnym sterowniku całego
    >systemu, algorytm pid jest wzięty z sieci. W tym przykładzie tak duży
    >skok 80% wziął się z, tego, że do tego teoretycznego przykładu użyłem
    >duże P.

    Mi chodzi o to, czy nie masz tu za duzych skokow.
    Jesli mierzysz temperature z rozdzielczoscia do 1 stopnia, i ten 1
    stopnien powoduje zmiane mocy o 80%, to sie nie dziw, ze beda
    oscylacje nad ktorymi nie panujesz.
    To w zasadzie jest dwustanowy regulator :-)

    Co prawda czlon I nadal moze pomoc :-)

    >Przeglądam teraz kod sterownika pid i zauważyłem, że wywołuję
    >obliczenia pid dla danego PV co sekunda, a czy nie powinny obliczenia
    >być wywoływane tylko przy zmianie PV?

    Wyjscie sie zmienia stale, nawet jak PV jest stale (czlon calkujacy).
    Trzeba tak dobrac okres obliczen, zeby z jednej strony te wartosc
    zmieniac wystarczajaco czesto, ale z drugiej - nie popelniac zbyt
    duzych bledow obliczeniowych.

    1s wydaje sie w miare odpowiednia - ale arytmetyka na liczbach
    calkowitych moze zawiesc.

    >Dla członu P to nie ma znaczenia ale w przypadku tak wolnej dynamiki
    >układu częste obliczenia I i D dla tego samego PV (system nie jest w
    >stanie zareagować na nowe nastawy a już dostaje nowe) chyba zaburzają
    >proces...

    D jest problemem - jesli przez pare okresow zmierzone PV sie nie
    zmienia, a potem skacze o jednostke, to taka pochodna mozna sobie ....
    wsadzic ...

    J.