    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>
    Subject: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    <ql9vkp$6v4$1@dont-email.me> <6937153083$20190911100203@squadack.com>
    <qlb72i$64e$1@dont-email.me>
    <5d7926e7$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <qlba06$oh8$1@dont-email.me> <5d7a14ce$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qldfnb$s6s$1@dont-email.me> <5d7a4f5a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <qldm3n$1ip$1@dont-email.me> <5d7a6518$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <qldqkq$t7b$1@dont-email.me>
    <5d7a7d16$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <qle2dl$crn$1@dont-email.me> <5d7a959e$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    <qle63q$2n6$1@dont-email.me> <5d7b63cd$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <qlgb60$lgj$1@dont-email.me>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <qlggj6$lho$1@dont-email.me>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <qlgiiq$u39$5@dont-email.me>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <qlgssj$vpr$1@dont-email.me>
    <s...@f...debian.org.pl>
    <qlh0ea$k18$1@dont-email.me>
    Date: 13 Sep 2019 21:40:40 GMT

    Jest Fri, 13 Sep 2019 23:07:20 +0200, heby pisze:
    > Pewex. Zawalony Atari i peryferiami po sufit. C64 jakby mniej,
    > zdecydowana większość tej mniejszości pochodziła z importu prywatnego
    > jak mówili właściciele. W Pewexie nie widywałem, ale też często nie
    > chodziłem żeby humoru nie psuć ;)

    Tak. W Peweksie Atari były dostępne bez ograniczeń. C64 za to były
    w sprzedaży w Baltonie, ale w tej chwili nie pamiętam już w jakich
    dokładnie latach. Zresztą wtedy zmiany rynkowe były gwałtowne. Zawsze
    jednak upatrywałem lokalnego sukcesu Atari gdzieś indziej. C64 był
    kupowany głównie do gier (dużo większy wybór przed 1990). Stąd procent
    zaawansowanych użytkowników (z których potem wyrósł narybek
    programistów) był w Atari większy, bo z nudów trzeba było coś na nim
    robić. :)

    Nie wiem jak wyglądały statystyki, ale u mnie (w sumie na prowincji) na
    początku lat 90. oba klany mniej więcej były tak samo liczne, stąd
    wnioskuję, że zakup C64 nie był jakoś utrudniony.

    > Nie było jasne jak działa DMA w przypadku kiedy linia ma właczony scroll
    > i cośtam jest ustawione w następnej. Rozkminiono to dopiero po głebokich
    > analizach zachowania, sygnałów na szynie i w końcu decapingu scalaka aby
    > potwierdzić. Chodziło o perfekcyjną emulację.
    > https://en.wikipedia.org/wiki/ANTIC#Bugs_and_Border_
    Conditions

    O tych i innych trickach z ANTIC-em słyszało się sporo. Demoscena
    wykorzystywała takie rzeczy w zdumiewający sposób.

    > Bloga o decapingu i szukaniu buga w hardware ANTICA nie potrafie już
    > znaleźć.

    Szkoda. Ucieka informacja z Internetu, oj ucieka...

    k.