  • Data: 2019-09-14 00:25:12
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Sat, 14 Sep 2019 00:04:35 +0200, J.F. pisze:
    > Cena. $70 robi swoje. Najtanszy komputer w Polsce.

    Były tu już prezentowane ceny. Ja zawsze miałem przeświadczenie, że
    jednak koszt obu maszyn był porównywalny. Ale nie będę się upierał.
    Zresztą zależy to pewnie od roku, o którym mówimy.

    > Gry na Atari sie jakos szybko znalazly, no i przez radio je nawet
    > rozpowszechniali.

    Znowu piszę z pamięci. W mediach to może i trochę rozpowszechniali, ale
    prym wiódł jednak w audycjach Spectrum. To było już trochę tak, że media
    sobie, a rynek sobie. Do mojego liceum kupiono wtedy Amstrady. Fajnie,
    tylko nikt nie miał z nich pożytku, bo na mieście nikt ich nie używał.
    Oprogramowania brak. W czasach największej popularności Atari nikt już
    nie bawił się w nagrywanie z radia. Można było wysyłkowo kupić
    dyskietki/kasety w dość dobrej cenie, a jak ktoś miał blisko do jakiejś
    giełdy, to w ogóle RZONDZIŁ.

    > A kiedy ? C64 byl na naszym rynku dluzej, przed akcja Pewexu to o
    > atarynce chyba nikt nie slyszal u nas.

    Atari kupiłem (IIRC) w 1990 (miałem styczność od 1988). Boom rozpoczął
    się zaraz po tym. O tych latach piszę. I masz rację, C64 był dłużej,
    więc może stąd podobna popularność obu komputerów na początku (mimo
    niższej ceny Atari). Po roku, dwóch użytkownicy C64 się wykruszali, a na
    Atari nowe gry, soft, gazetki. Jak ładnie napisał Heby: piękna agonia!

    k.